۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

استفاده از ظرفیت معادن در خراسان شمالی نیازمند توجه بیشتر است

استفاده از ظرفیت معادن در خراسان شمالی نیازمند توجه بیشتر است

بجنورد- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: با توجه به استعداد این استان در زمينه توليدات مواد معدني، بايد به استفاده از ظرفيت معادن خراسان شمالی توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نیكدل صبح شنبه در بازدید از واحدهای معدنی خراسان شمالی، افزود: در حال حاضر ۹۸ معدن با اشتغال هزار و ۹۳۰ نفر در این استان فعال هستند.

وی با اشاره به ظرفیت استخراج ۹ میلیون و ۹۵۲ هزار تن مواد از معادن فعال خراسان شمالی، اظهار داشت: این در حالی است كه هم اكنون ۸۲ معدن با ظرفیت استخراج ۱۰ میلیون و ۷۶ هزار تن در خراسان شمالی غیرفعال هستند.

به گفته نیكدل معادن غیرفعال در استان توانایی اشتغالزایی برای هزار و ۹۵۰ نفر را دارند و باید توجه بیشتری به آنها صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود ۲۸ نوع ماده معدنی در خراسان شمالی گفت: علاوه بر این ذخایر مناسبی در مواد اولیه سیمان استان وجود دارد كه با سرمایه گذاری و اقدامات مناسب می توان زمینه صادرات این نوع مواد معدنی در استان را فراهم كرد.

نیكدل با تاكید بر توجه به استفاده از ظرفیت معادن در خراسان شمالی افزود: یكی از مزیت های ویژه این استان وجود معادن باریت است كه به صورت خام از استان خارج می شود.

وی گفت: با تبدیل باریت به پودر میكرونیزه علاوه بر ایجاد اشتغال در وضعیت اقتصادی استان نیز تاثیر دارد.

نیكدل گفت: با توجه به اینكه در این زمینه سرمایه گذار نیز وجود دارد اما متاسفانه بانك های استان به بهانه عدم توجیه طرح از پرداخت تسهیلات در این زمینه خودداری می كنند.

وی با بیان اینكه منابع معدنی یكی از اساسی ترین پایه های اقتصادی هر استانی است، تصریح كرد: افزایش تولیدات معدنی در استان به ایجاد اشتغال پایدار، خودكفایی صنعتی، افزایش تولیدات ناخالص ملی و ... كمك شایانی می كند.

نیكدل همچنین از صدور ۱۸ مجوز معدنی در خراسان شمالی طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای توسعه معادن استان اظهار داشت: پیگری جهت تامین نیازهای زیرساختی معادن و انجام طرح ژئوفیزیك هوائی جهت شناسایی مناطق مستعد مواد معدنی در نیمه جنوبی استان از جمله این اقدامات است كه در دستور كار قرار دارد.

کد خبر 2930330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha