۵ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۵

در سه ماه نخست امسال/

9 میلیون دلار محصولات صنعتی خراسان شمالی صادر شد

9 میلیون دلار محصولات صنعتی خراسان شمالی صادر شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صادرات 9 میلیون و 100 هزار دلاری محصولات صنعتی این استان در سه ماه نخست امسال خبرداد.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سه ماهه نخست امسال، انواع محصولات صنعتی این استان به ارزش وزنی 92 هزار و 900 تن و به ارزش 9 میلیون و 100 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی عمده محصولات صادراتی استان را سیمان، فولاد، هیدرو اکسید آلومینیوم، انواع محصولات پلاستیکی و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: طی این مدت 531 هزار تن مصالح ساختمانی به ارزش 723 هزار دلار و 58 هزار و 400 تن سیمان به ارزش 3 میلیون و200 هزار دلار، بیشترین میزان صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

نیکدل با اشاره به صادرات سایر محصولات این استان اظهار داشت: محصولات فولادی به وزن دو هزار و 900 تن و ارزش دو میلیون و 700 هزار دلار، هیدو اکسید آلومینیوم به وزن سه هزار و 600 تن  و به ارزش یک میلیون و 100 هزار دلار، انواع محصولات پلاستیکی به وزن509 کیلوگرم و به ارزش یک میلیون و 400 هزار دلار ، بخش دیگری از کالاهای صادراتی این استان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: صادرات این استان در سه ماهه نخست امسال به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد و به لحاظ ارزشی 40 درصد  کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه،عراق، هند، سریلانکا، روسیه، آذر بایجان، تاجیکستان و ارمنستان از جمله وارد کنندگان محصولات خراسان شمالی به شمار می روند.

کد خبر 2338971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha