۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱

در سال جاری/

صادرات خراسان شمالی ۶۶ درصد رشد داشت

صادرات خراسان شمالی ۶۶ درصد رشد داشت

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از رشد ۶۶ درصدی صادرات اين استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نیکدل دوشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان شمالی اظهار داشت: امسال از این استان ۴۹۵ هزار تن كالا به ارزش ۲۴۸ میلیون دلار به ۲۰ كشور دنیا صادر شده است.

وی با بیان این که این میزان نشان از رشد ۶۶ درصدی صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، افزود: كارگروه توسعه صادرات كشور میزان صادرات این استان در سال جاری را ۱۴۵ میلیون دلار به عنوان پایه صادرات تعیین كرد كه تاكنون ۱۰۰ درصد پایه های صادراتی استان تحقق یافته است.

نیکدل با اشاره به اینكه مقام معظم رهبری سال های اخیر را با عناوین اقتصادی نامگذاری كرده اند، افزود: این نشان دهنده اهمیت اقتصاد كشور و مسائل اقتصادی است.

وی با تاكید بر هماهنگی دستگاه های مرتبط در امر صادرات اظهار داشت: باید از تولید تا صادرات محصول نگاه مشترك وجود داشته باشد و همه در كنار هم مسائل و مشكلات اقتصادی را ارزیابی و راهكاری های برون رفت از آن را ارائه دهند.

نیکدل تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بخش های خصوصی را خوب دانست و گفت: در حال حاضر آرامش نسبتا خوبی در بازار در برخی از فعالیت های اقتصادی وجود دارد.

وی با تاكید براینكه فعالان بخش تولید از ركود رنج می برند تصریح كرد: كاهش دغدغه واحدهای تولیدی از وظایف این سازمان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی نیز در این مراسم خراسان شمالی را به عنوان یكی از استان های فعال حوزه اقتصاد و صادرات دانست و افزود: همكاری فعالان و سربازان اقتصادی استان در تحقق اهداف و برنامه ریزی های انجام شده تاثیر گذار بوده است.

محمد صمدی همچنین از برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش صادرات غیرنفتی ایران با محوریت خراسان شمالی در شهر عشق آباد تركمنستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه بهمن ماه امسال با همكاری همه جانبه دستگاه های استان و فعالان اقتصادی برگزار می شود.

وی برپایی این نمایشگاه را فرصت مناسبی به منظور اخذ امتیازات بیشتر برای توسعه صادرات استان و رفع مشكلات صادراتی آن دانست.

صمدی با بیان اینكه مشكلات بسیاری در مسیر صادرات استان وجود دارد خواستار روان سازی تسهیلات بانكی، حمایت بانك ها از واحدهای تولیدی، بازگشایی سیستم های هوایی، جاده ای و ریلی و ... شد.

کد خبر 2423448

برچسب‌ها