۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۸:۴۵

نیکدل:

تولید رقابتی بهترین راهکار اجرایی در بخش نظارت بر قیمت کالا و خدمات است

تولید رقابتی بهترین راهکار اجرایی در بخش نظارت بر قیمت کالا و خدمات است

بجنورد – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی گفت: امروز تولید رقابتی، بهترین راهکارهای اجرایی در بخش نظارت بر قیمت کالا و خدمات است.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در گذشته به دلیل محدودیت در تعداد و تنوع کالا، افزایش بازرسی ها  بهترین راه برای نظارت بر قیمت کالا و خدمات بود اما امروز با افزایش تعداد و تنوع هزاران نوع کالا و خدمات، تولید رقابتی بهترین راهکاراجرایی است.

وی افزود: در شرایط امروز، تولید برای صادرات یک امر مهم و ضروری است بنابراین باید برای تحقق این هدف علاوه بر توجه به بازار داخل، بازارهای هدف نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی گفت: تولیدکنندگان باید باتوجه به نیاز بازارهای داخلی کشور بازارهای هدف صادراتی را نیز مورد بررسی قرارداده و در این خصوص هریک از واحدهای تولیدی صادراتگرا به منظور دستیابی به بازارهای هدف صادراتی، باید برای خود نقشه راه ترسیم کنند.

نیکدل توجه به دو مقوله کیفیت و کمیت را در واحدهای تولیدی به منظور دستیابی به اهداف صادراتی، مورد توجه قرارداد و افزود: باید به خاطر داشته باشیم که بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، توجه به موضوع رقابتی کردن کالا در بخش تولید است و این امر موجب می شود تا تولیدکنندگان در مسیر رقابت ضمن ارتقای کیفیت کالا، برای رقابت در بازار داخل و خارج به کاهش قیمت آن نیز توجه کنند.

وی تصریح کرد: اگرچه در حوزه نظارت و بازرسی، بازرسان این سازمان و همچنین مجموعه واحد های بازرسی اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف شهرستانها، نسبت به پایش وضعیت بازاراقدام می کنند اما باید توجه داشت که رقابت پذیری سالم در عرصه تولید و نهادینه شدن حقوق مصرف کننده و تولیدکننده می تواند زمینه ایجاد یک بازار سالم و فارغ از هرگونه تخلف اقتصادی را فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی افزود: در هفت ماهه سال جاری در مجموع ۴۴ هزارو ۵۲۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شده است.

 

کد خبر 2417994

برچسب‌ها