۲۱ دی ۱۳۹۳، ۸:۵۳

اکبری:

۴ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی شیروان انجام شد

۴ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی شیروان انجام شد

شیروان- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان گفت: از ابتدای امسال تا پایان پاییز حدود چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی این شهرستان صورت گرفت.

ابراهیم اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان در ۹ ماهه گذشته امسال، اظهار کرد: این اداره در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و به منظور ساماندهی و تنظیم بازار و نیز افزایش فعالیت های نظارتی و بازرسی در ۹ ماهه سال جاری اقدام به انجام اقداماتی از جمله نظارت مستمر بر واحدهای صنفی و غیرصنفی در خصوص رعایت انصاف در بازار کسب و کار کرده است.

وی افزود: تحلیل و بررسی وضعیت بازار در خصوص عرضه و تقاضای اقلام پرمصرف شامل رصد بازار، کمبود و گرانی و انعکاس آن به دستگاه های مرتبط به صورت هفتگی و تشکیل کمیته بازرسی و تدوین برنامه زمان بندی در خصوص نظارت بر کیفیت نان متشکل از نمایندگان فرمانداری، شرکت غله، اتحادیه خبازان و بازرسان این اداره و اجرای این طرح به صورت یک ماهه از دهم دی ماه همراه با افزایش قیمت نان از جمله اقدامات مهم اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان در سال جاری بوده است.

اکبری اجرای گشت مشترک با دستگاه های مرتبط از جمله فرمانداری، بهداشت محیط، امور تاکسیرانی، شهرداری، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، شرکت دخانیات استان و اتحادیه خبازان، قصابان و مرغ فروشان و خوار و بار فروشان به تعداد ۱۵۷ مورد را بخش دیگری از اقدامات این اداره ذکر کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۴۰۹ مورد پاسخگویی به سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی و دریافت و رسیدگی به موقع به گزارشات و شکایات حضوری و کتبی و اعلام نتیجه به شاکیان و گزارش دهندگان صورت گرفته است.

اکبری تشکیل کلاس های آموزشی در خصوص فعالیت های نظارت و بازرسی برای روسای اتحادیه ها و واحدهای اقتصادی شهرستان، انجام بازرسی های سرزده و غیرمحسوس در کنار بازرسی های نوبتی از سطح بازار به منظور اجرای نظارت دائم از واحدهای صنفی، جلوگیری از افزایش قیمت خودسرانه هر گونه کالا و خدمات توسط واحدهای صنفی و غیرصنفی شهرستان و برگزاری جلسات کمیسیون نظارت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت خودسرانه واحدهای خدماتی را از دیگر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیرون اعلام کرد.

وی با بیان این که در مدت مزبور در مجموع سه هزار و ۹۸۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی شهرستان شیروان با عاملیت بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان انجام شده است، افزود: در این زمینه ۴۲۹ مورد تخلف کشف و ۳۴۲ فقره پرونده نیز تشکیل شده است.

اکبری با بیان این که تعداد عناوین تخلفات کشف شده در این مدت ۴۲۹ مورد بوده است، اضافه کرد: همچنین ارزش ریالی پرونده های تخلفاتی تشکیل شده نیز ۷۸۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۷۴۸ ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکنون در شهرستان شیروان در شرق بجنورد، مرکز خراسان شمالی چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعال وجود دارد.

کد خبر 2462223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha