۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲

برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی تشریح شد

برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی تشریح شد

بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر این استان برای برگزاری در سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر یکشنبه نشست کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی با حضور دستگاه های عضو این کمیته در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر این استان، با بیان این که ایام پیروزی انقلاب اسلامی همیشه یادآور رشادت ها و فداکاری های ملت ایران برای استقرار و پایان دادن دوره ستم شاهی و حاکمیت طاغوت است، اظهار کرد: باید همه مردم و مسئولان برای گرامیداشت این ایام وارد میدان شوند.

وی اظهار داشت: به این منظور و در راستای ارائه تصویری هنرمندانه از انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هنرمندان و بهره  گیری از توان بالقوه آنان در جهت تبیین دستاوردهای فرهنگی هنری و برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین جلوه های فرهنگی هنری مراسم، کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر تشکیل شده است.

ثابت قدم وحید در تشریح برنامه های این کمیته افزود: استفاده از فضای مجازی و پایگاههای اطلاع رسانی دستگاهها و تشکل ها، آذین بندی ادارات، سازمانها و مراکز وابسته، برگزاری آیین جشن و سروردر ادارات و اماکن و مراکر وابسته، درج جملات متناسب در سربرگ مکاتبات اداری در طول دهه و ارسال پیامک با محتوای متناسب دهه فجر از جمله فعالیت های این کمیته خواهد بود.

به گفته وی همچنین دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، دعوت از سخنرانان و فرماندهان جهت سخنرانی در اداره، فعال کردن تشکل ها و نهادهای عمومی، توجه ویژه به برنامه های مناطق محروم و روستاها و برگزاری مسابقه فرهنگی در بین کارکنان و خانواده ها برخی دیگر از برنامه های پیش بینی شده در کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی هستند.

این مسئول شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدا، فضاسازی محیطی، صدور بیانیه و هماهنگی های لازم جهت شرکت گسترده فعالان عرصه فرهنگ و هنر و تمامی اعضا در برنامه های مرتبط به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را برخی دیگر از مهمترین برنامه های اجرایی توسط این کمیته اعلام کرد.

حسین ثابت قدم وحید افزود: همچنین برگزاری شب شعر، تئاتر، نمایشگاه کتاب، اکران فیلم، تجلیل از خانواده شهدای هنرمند دهه فجر، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری همایش مباحث انقلابی در حوزه وقف، اعطای درجات و ترفیعات و برگزاری همایش بسیجیان نیز همزمان با دهه فجر در دستور کار این کمیته قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: راه اندازی ایستگاههای صلواتی، برگزاری رژه موتوری، ویزیت رایگان در درمانگاه ها، سرکشی از ایتام، عضوگیری رایگان در کتابخانه های عمومی، برگزاری تورویژه اماکن دیدنی، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی با مسئولین استانی و ...  از دیگربرنامه های اجرایی کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی محسوب می شوند.

 

کد خبر 2462623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha