۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۱۰

اسکندری خبر داد:

اجرای پروژه ساماندهی چرای دام در ۱۵۰هکتار از مراتع زنجان

اجرای پروژه ساماندهی چرای دام در ۱۵۰هکتار از مراتع زنجان

زنجان - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هم اکنون در بیش از ۱۵۰ هزار هکتار، پروژه ساماندهی چرای دام در سامانه ­های عرفی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، بهمن اسکندری با بیان اینکه بیشتر اجرای این عملیات در مراتع ییلاقی است درباره اجرای طرح های مرتعداری افزود: هم اکنون نزدیک به ۲ هزار هکتار مرتع در روستاهای گل تپه، حسین آباد قارقالو و علی بلاغی شهرستان ابهر و ۲۳۸۰ هکتار در روستای قلعه جوق سادات شهرستان ماهنشان تحت پوشش بیمه است.

وی اظهار داشت: علاوه بر نیروهای فعال در خصوص اجرای این پروژه در ادارات تابعه شهرستان ها از ۱۰ نفر نیروهای قراردادی نیز استفاده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر اینکه برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی مشارکت مردم ضروری است گفت: جهت حفظ و توسعه  منابع طبیعی با همکاری زنان روستایی برای مشارکت مردم و توانمند سازی جوامع محلی روستایی در روستاهای قزل تپه و حاجی کندی شهرستان زنجان با استفاده از گونه های اروشیا، کوخیا بوته ها و نهال­ های تولید شده ۱۰ هزار اصله کاشته شده است.

اسکندری کاشت گونه ها در روستاهای قزل تپه و ایده لو در ۲۰ هکتار مرتع را یادآور شد و افزود: اعتبار تخصیص یافته در طرح استانی بهبود و اصلاح مراتع کشور نزدیک به ۱۳۴ میلیون تومان است.

کد خبر 2462879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha