۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۵۱

قربانلو در گفتگو با مهر خبر داد:

چهار شکارچی متخلف در خارتوران شاهرود دستگیر شدند

چهار شکارچی متخلف در خارتوران شاهرود دستگیر شدند

بیارجمند - رئیس ذخیرگاه زیستکره خارتوران شاهرود گفت: در پی گشت زنی های ماموران اداره پارک ملی توران چهار شکارچی متخلف در این زیست کره و منطقه شکار ممنوع را دستگیر کردند.

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماموران ذخیرگاه زیست کره خارتوران شاهرود در ساعت ۱۶ امروز طی گشت زنی در منطقه ممنوعه پارک ملی توران به رد به جا مانده از یک خودرو مشکوک شدند که با تلاش و پیگیری مجدانه دقایقی پیش موفق شدند خودرویی حامل چهار شکارچی متخلف را متوقف و همه سرنشینان را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه اقدام به موقع ماموران باعث جلوگیری این افراد از شکار شد، ادامه داد: در بازرسی از خودرو شکارچیان یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

به گفته رئیس ذخیرگاه زیستکره خارتوران شاهرود، متخلفان هم اکنون تحویل مراجع قانونی شده اند.

قربانلو با اذعان بر اینکه همکاری با ماموران شکاربانی از مهمترین خواسته های ما برای حفظ حیات وحش نادر منطقه است تصریح کرد: خواهشمندیم از شکار غیر مجاز و یا ورود به منطقه ممنوعه جدا خوداری شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه مجازاتهای سختگیرانه می تواند در پیشگیری از این گونه اقدامات غیر قانونی مثمر ثمرتر باشد، تصریح کرد: حفظ پارک ملی توران به عنوان یکی از بزرگترین پارکهای حیات وحش، برای آیندگاه از اهمیت خاصی برخوردار است.

«خارتوران» بزرگترین منطقۀ حفاظت شدۀ خاورمیانه و پارک ملی توران دومین ذخیره گاه بزرگ زیست کره بعد از سرنگیتی تانزانیا و یکی از امن ترین مناطق برای پرورش گونه های گیاهی و جانوری نادر و منحصر به فرد است، گونه هایی که با نام گورخر ایرانی و یوزپلنگ ایرانی و زاغ بور (زاغ ایرانی) به نام کشورمان در مجامع جهانی ثبت شده اند.

کد خبر 2464422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha