۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷

درگفتگو با مهر اعلام شد:

آغاز ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ایلام

آغاز ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ایلام

یک مقام مسئول در بنیاد مسکن با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مناطق زلزله زده ایلام گفت: ۱۶ هزار واحد تعمیری و احداثی شناسایی شده که کار ساخت ۲۲۰۰ واحد شروع شده است.

رضا خواجه ای در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات انجام شده در جریان بازسازی مناطق زلزله زده ایلام اظهارداشت: باتوجه به زلزله ای که در استان ایلام در مرکز آبدانان اتفاق افتاد اکیپی برای ۲۴ هزار واحد در ۱۰۱ روستا در نظرگرفته شد که پس از کارشناسی انجام گرفته حدود ۱۳ هزار واحد تعمیری و ۳۲۵۳ واحد احداثی در مرحله اول تعیین شد.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ واحد بافت فرسوده هم در جریان اقدامات کارشناسی شناسایی شده است، بیان کرد: این واحدها در جریان زلزله تخریب نشده اند اما برای مقاوم سازی نیاز به تسهیلات دارند که از فعلا اعتبارات آنها اختصاص نیافته است اما در صورت تخصیص، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض برای این واحدها در نظرگرفته می شود.

مسئول بنیاد مسکن در بازسازی مناطق زلزله زده ایلام با بیان اینکه ۱۶ هزار واحد تعمیری و احداثی در نظرگرفتیم که از این تعداد ۳۲۵۳ واحد احداثی است، گفت: در حال حاضر کار احداث ۲۲۰۰ واحد شروع شده است که برای این واحدها ۵ میلیون تومان وام بلاعوض و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

خواجه ای افزود: برای واحدهای تعمیری از ۴ میلیون تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات و از ۵۰۰ هزار تومان تا سقف ۲ میلیون تومان بلاعوض در نظرگرفته شده است که تاکنون ۷ هزار واحد به بانک معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۲۰۰ واحد احداثی، پی کنی در ۱۹۰۰ واحد شروع شده است، اظهار داشت: ۱۴۰۰ واحد بتن ریزی، ۷۰۰ واحد دیوار چینی شده است و با توجه به مشارکت صد در صدی مردم در ساخت واحدها، مدیریت هزینه برعهده مردم است.

مسئول بنیاد مسکن در زلزله ایلام با بیان اینکه در زلزله ایلام ۱۰۱ روستا آسیب دیدند که ۴ ستاد برای بازسازی استقرار پیدا کردند، گفت: هزینه نقشه، صدور پروانه، نظارت و تکمیل پروژه رایگان است و وجهی از مردم در این مناطق گرفته نمی‌شود.

کد خبر 2464661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha