۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰

در سال جاری/

حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی ۳۰ درصد کاهش یافت

حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی ۳۰ درصد کاهش یافت

بجنورد- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در سال جاری حوادث ناشی از کار در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

حسن نوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که از ابتدای امسال تا پایان پاییز حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی به نسبت پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: در این بین ۷۰ درصد حوادث کار مربوط به ساختمان سازی است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۹مورد حوادث ناشی از کار در استان روی داده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ مورد بود.

نوری با اشاره به این که حدود ۷۰ درصد از حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی مربوط به کارهای ساختمانی است، تصریح کرد: مهم ترین عوامل این حوادث استفاده از کارگران بدون مهارت، تخصص و دانش فني، رعایت نکردن نکات ایمنی و سلامت کارگری در کارگاه های ساختمان سازی و سرعت بخشي غير ضروري در انجام پروژه هاي ساختماني است که موجب کاهش ضريب دقت و ايجاد حوادث ناگوار مي شود.

وی با بیان این که حفظ و صيانت از نيروي کار از جمله رسالت های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اضافه کرد: در این راستا اداره کل تعاون استان اقدام به تشکیل کميته هاي حفاظت فني و بهداشت کار کرده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به این که همه واحدهای کارگری علی الخصوص کارگاه های ساختمان سازی موظف به رعایت ایمنی کار برای کارگران بوده و عملکرد آنها از سوی بازرسان این اداره کل نظارت می شود، اظهار داشت: امسال شماری از کارگاه های ساختمانی و تولیدی استان به علت رعایت نکردن نکات حفاظت فنی و بهداشتی در کارگاه ها، پلمپ شدند.

 

کد خبر 2464778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha