۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳

آیت الله شاهچراغی:

آزادی بیان بهانه ای برای اهانت به اسلام شده است

آزادی بیان بهانه ای برای اهانت به اسلام شده است

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه آزادی بیان بهانه ای برای اهانت به اسلام شده است، گفت: اضافه شدن تیراژ نشریه اهانت کننده به رسول الله(ص) اقدامی شرم آور برای دشمنی با اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های این هفته نمازجمعه سمنان، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) این امر را توطئه صهیونیستی به بهانه آزادی بیان برای ضربه زدن به اسلام دانست و افزود: متاسفانه رئیس جمهور فرانسه که از همدستان صهیونیستها است دستور افزایش شمارگان این نشریه اهانت کننده را تا پنج میلیون نسخه داده است.

وی خطاب به دولت های غربی با تاکید بر اینکه آزادی بیان نباید دستاویزی برای اهانت باشد، تصریح کرد: گویی فرانسه برای اهانت به اسلام ساخته شده، در حالی که  اگر در این کشور کسی به مسئولان توهین کند از کار برکنار می شود ولی اکنون می بینیم که نشریات آن به پیامبر گرامی اسلام (ص) توهین می کنند و دولت توجهی ندارد.

خطیب جمعه سمنان همچنین ائتلاف ۴۰ کشور غربی برای مقابله با داعش را یادآور شد و تصریح کرد: این گروه تروریستی زائیده خود کشورهای ائتلاف کننده است و تاکنون دیده ایم که حتی یک قدم هم در برای از بین بردن آن برنداشته اند و همواره دروغ می گویند.

آیت الله شاهچراغی به بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون شعار و ائتلاف برای مبارزه با داعش در کنار مردم مظلوم سوریه و عراق بود، گفت: سفر منطقه ای اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به عراق، سوریه و لبنان نیز در راستای مبارزه با تروریسم بوده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاسیه قم و سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی افزود: ایشان تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی را برای جامعه بسیار خطرناک تر از تهدیدهای نظامی و سیاسی بر شمردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان ما در تیر رس اهداف دشمنان نظام برای کمرنگ کردن اعتقادات و اخلاق ایشان دانست و افزود: نسل جوان ما سرمایه ای عظیم برای کشور محسوب می شود و هیچ چیز را نمی توان جایگزین آن کرد.

وی تکیه به اقتصاد داخلی و تقویت آن را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی مهم برشمرد و افزود: تولید در کنار قناعت دو روی مهم اقتصاد است.

امام جمعه شهر سمنان تاکید کرد: باید جلوی بریز و بپاش های داخلی را گرفت تا بتوانیم در مقابله با تحریم دشمنان علیه ملت ایران موفق باشیم.

نمازگزاران سمنان پس از اقامه نماز جمعه، در راستای محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، از مسجد امام(ره) تا چهار راه مازندران را اقدام به راهپیمایی کردند.

مردم مومن و ولایتمدار سمنان در این راهپیمایی با سر دادن شعار مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا و ...، اقدام شرم آور نشریه فرانسوی را محکوم کرده و این امر را دسیسه ای دیگر توسط صهیونیستها و دنیای غرب علیه دین اسلام برشمردند.

امام جمعه موقت سمنان نیز طی سخنانی در این راهپیمایی، ضمن محکوم کردن این اقدام ننگین نشریه فرانسوی، گفت: افکار عمومی دنیا باید متوجه رفتار دوگانه غرب شود.

حجت الاسلام سیدجلال احمدپناهی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام، دین عقلانیت و منطق است، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) رحمت للعالمین است.

وی در خاتمه مهمترین راهبرد و هدف دشمن در ماجرای اهانت به حضرت محمد (ص) در نشریه فرانسوی را تفرقه افکنی در قالب جنگ شیعه با سنی ذکر کرد و افزود: مسلمانان برای مطالبه حقوق خود با رعایت دموکراسی تلاش می کنند ولی اینگونه به آنها ظلم می شود.

کد خبر 2466032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha