۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱

مرادی کرمانی:

همه آثار هنرمندان ریشه در فرهنگ عامه دارد/ امضای کتاب «ته خیار»

همه آثار هنرمندان ریشه در فرهنگ عامه دارد/ امضای کتاب «ته خیار»

بابل - نویسنده قصه های ته خیار و قصه های مجید گفت: همه آثار نویسندگان و هنرمندان ریشه در فرهنگ عامه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ مرادی‌کرمانی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم امضای کتاب «ته خیار» در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش، اظهار کرد: همه آثاری که از سوی هنرمندان و نویسندگان تولید می‌شود، ریشه در فرهنگ عامه دارد.

وی با بیان اینکه هیچ شاعر، نویسنده و هنرمندی نمی‌تواند ادعا کند آثار او ریشه در فرهنگ عامه ندارد، گفت: ادبیات عامیانه ما توسط افراد گمنام به وجود آمد و توسط افراد دیگری به ادبیات رسمی تبدیل شد.

خالق قصه‌های مجید با اشاره به اینکه داستان‌های مولوی و فردوسی هم ریشه در فرهنگ عامه دارند، افزود: 90 درصد آثار شکسپیر هم ریشه در همین مسئله دارد.

مرادی‌کرمانی با بیان اینکه هر زمان خواستم مطلبی بنویسم که در جهان تاثیرگذار باشد و ملت ما را به جهانیان معرفی کند، به فرهنگ عامه روی آوردم، تصریح کرد: افتخار می‌کنم که یک روستایی ایرانی هستم و ایران سرمایه بزرگی برای همه ماست. 

وی با اشاره به اینکه عشق، آرزو، نیاز، فداکاری، گذشت، شجاعت، درد، شادمانی و ... موضوعات کهنه‌ای هستند اما هنرمند نگاه تازه‌ای به این مسائل دارد، ادامه داد: باید از نیما یوشیج یاد بگیریم که می‌گفت «روی سنگ رودخانه روستایم می‌نشینم و برای جهان شعر می‌گویم».

این داستان‌نویس با بیان اینکه با ادبیات بزرگ شدم، خاطرنشان کرد: همه ادبیاتی که در ذهنم وجود دارد را مدیون روستاییان هستم.

وی درباره نام کتاب ته خیار، گفت: جمله «زندگی به خیار می‌ماند و مانند ته خیار تلخ است» جرقه‌ای در ذهنم به وجود آمد و به سراغ نوشتن این داستان رفتم.

کد خبر 2471392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha