۸ آبان ۱۳۸۴، ۱۹:۱۰

در بيانيه جنبش عدالتخواه دانشجويي تاكيد شد:

دولت ‌هاي اسلامي با تحريم كالاهاي صهيونيستي عرصه را بر صهيونيزم جهاني تنگ كنند

جنبش عدالتخواه دانشجويي در بيانيه اي اعلام كرد: دولت ‌هاي اسلامي بايد با درك واقعيت‌هاي موجود از سرمايه‌ فزآينده‌ بيداري اسلامي بهره گيرند و با قطع روابط اقتصادي خود با اسراييل و تحريم كالاهاي رژيم اشغالگر قدس، عرصه را بيش از پيش بر صهيونيزم جهاني تنگ كنند.

به گزارش خبرگزاري"مهر"، در اين بيانيه آمده است : جايگاه استكبارستيزي و همبستگي با مستضعفين در تفكر انقلابي آن‌گونه است كه بي‌ اعتنايي به آن به انكار جوهره‌ انقلاب اسلامي مي ‌انجامد. ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي از آغاز، حامل ارزش‌هاي انساني و اسلامي بوده و هرگز در مرزهاي جغرافيايي محصور نبوده است و از همين روست كه اين انقلاب توانسته به نمايندگي از ملت‌ هاي مظلوم، افتخار پرچمداري مبارزه با نظام سلطه را از آن خود سازد.

ملت شريف ايران هرچند در اين مسير توطئه‌هاي ناشي از عصبانيت ‌هاي كور دشمنان انسانيت را بارها تجربه كرده است اما خشم و غضب استكبار را گواه درستي راه خود دانسته و با مقاومت و پايداري خود، مشعل بيداري اسلامي را پرفروغ‌ تر از هميشه به رخ دشمنان كشيده است.

دشمنان ما حق دارند كه با روز جهاني قدس دشمني ورزند و همه‌ تلاش‌هاي خود را براي انكار حضور مستمر و پرشكوه ملت‌ها در حمايت از مردم مظلوم فلسطين به كار گيرند؛ چرا كه روز قدس يادآور رسالت بازسازي مفهوم فراموش شده "امت اسلامي" است كه مسلمانان را به وحدت و همبستگي و رويارويي و مبارزه با دشمن مشترك يعني اسراييل غاصب فرا مي‌خواند. مساله‌ رهايي فلسطين از چنگال صهيونيزم مساله‌اي داخلي نيست؛ چرا كه قدس متعلق به جميع مسلمانان و موحدان عالم است و اسراييل نيز دشمن همه‌ آنان. آنها كه مساله‌ فلسطين را در چهارچوب‌ هاي تنگ ملي‌ گرايي به تحليل مي‌نشينند چگونه است كه دشمني‌هاي فراملي اسراييل را ناديده مي ‌انگارند و از اين واقعيت روشن غفلت مي‌ ورزند كه اگر پايداري مردم مظلوم فلسطين و مقاومت جوانان غيور لبنان نبود، ديگر كشورهاي منطقه نيز از دست تجاوزگر اسراييل در امان نبودند.

اين بيانيه مي ‌افزايد: كساني كه در داخل با عقب‌ نشيني از افكار و آرمان‌هاي امام راحل و انقلاب اسلامي، مرعوب تبليغات غرب شده‌اند بايد بدانند كه همه‌ اين حركات در شرايطي صورت مي‌گيرد كه اين كشورها به دنبال افزايش فشار بر جمهوري اسلامي و به دست آوردن بهانه‌هايي براي جلوگيري از فعاليت‌هاي هسته‌ اي ايران هستند. تجربه‌ تاريخي شكست رژيم اشغالگر قدس در جنوب لبنان و عقب ‌نشيني از غزه ثابت كرده است كه تنها راه مقابل با ددمنشي‌هاي اسراييل جنايتكار، حضور پرشور در عرصه مقاومت است و تنها با به دوش گرفتن پرچم جهاد و مبارزه است كه مي‌ توان سردمداران نظام سلطه را به عقب‌ نشيني وادار كرد و حق سلب شده‌ تعيين سرنوشت را به مردم فلسطين بازگرداند.

در بخش پاياني اين بيانيه آمده است: دولت ‌هاي اسلامي بايد با درك واقعيت‌هاي موجود از سرمايه‌ فزاينده‌ بيداري اسلامي بهره گيرند و با اعتماد و تكيه به قدرت و توان ملت‌ها به دفاع از هويت اسلامي مسلمانان برخيزند و امت اسلامي را در آغاز فصل جديدي از مبارزات خود با اسراييل ياري رسانند و به‌ ويژه با قطع روابط اقتصادي خود با اسراييل و تحريم كالاهاي رژيم اشغالگر قدس، عرصه را بيش از پيش بر صهيونيزم جهاني تنگ كنند. جنبش عدالت‌خواه دانشجويي ضمن اعلام وفاداري به آرمان‌هاي بلند رهايي قدس، اين مسئوليت سنگين را متوجه دستگاه ديپلماسي كشور مي‌داند كه در گشودن عرصه‌ي مبارزه‌ اقتصادي با رژيم صهيونيستي در ميان دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي نقش فعال ايفا كند و تلاش‌هاي خود را به كار گيرد تا كشورهاي بيگانه در ازاي حمايت از رژيم نامشروع اسرائيل هزينه‌ سختي را پرداخت كنند. بي‌ترديد پي‌گيري اين سياست، حمايت‌هاي مردمي را در سراسر جهان اسلام بلكه پشتيباني همه‌ انسان‌هاي عدالت ‌طلب و آزادي‌خواه را به دنبال خواهد داشت و مي‌تواند موجبات همبستگي بيش از پيش حاميان مردم فلسطين را فراهم آورد و نقطه‌ عطف مهمي را در روند ستيز با استكبار جهاني رقم زند.

کد خبر 247196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha