۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹

گزیده اخبار نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی/

نامه رهبری به جوانان اروپا منشا فجر جدیدی در جهان است

نامه رهبری به جوانان اروپا منشا فجر جدیدی در جهان است

بجنورد - نامه رهبری به جوانان اروپا منشا فجر جدیدی در جهان است، انقلاب اسلامی از عوامل مهم و در پیشبرد روند بیداری اسلامی و ... از مهمترین عناوین خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری امام جمعه شیروان در خطبه های نماز جمعه  این هفته این شهر افزود: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا  وآمریکای شمالی نامه ای الهام گرفته از قرآن کریم

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با پیام خود به جوانان اروپایی گروه‌های تکفیری داعش را گروهی خارج از اسلام دانستند و تاکید کردند که اسلامی که آنها ارائه می‌کنند یک اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام کوثری افزود: دشمنان انقلاب و مثلث شوم صهیونیزم همواره از بین بردن انقلاب اسلامی ما را در ذهن می پرورانند.

وی با تبریک پیروزی اخیر حزب الله لبنان، این پیروزی را گوشه ای از پاسخ مقاومت به جنایتکاران صهیونیسم دانست و گفت: اسرائیل همواره باید در وحشت و نگرانی، منتظر ضربات سنگین دیگری از سوی حزب الله باشد.

حجت الاسلام کوثری در ادامه با تبریک دهه فجر به تشریح انقلاب اسلامی و عوامل پیدایش آن پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی هم در پیدایش و هم در کیفیت و در انگیزه با تمامی انقلابهای جهان متفاوت است.

امام جمعه شیروان دو ویژگی انقلاب اسلامی ایران را اسلامی بودن و مردمی بودن آن برشمرد و گفت: رهبری الهی انقلاب و وحدت کلمه و حضور مردم در صحنه ازعوامل مهم پیشبرد انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی از عوامل تأثیرگذار در روند بیداری اسلامی است

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و جشن های دهه مبارک فجر اظهار کرد:  انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) نقطه عطف و سرآغاز دوران جدیدی درتاریخ شد.

وی افزود: این انقلاب پایان دوران فرودستی و تحقیر شرق و دنیای اسلام در برابر استعمار و سلطه‌گری غرب و شروع بیداری، خودباوری و بازگشت به خویشتن اسلامی مسلمانان شد.

حجت الاسلام قلی زاده بیان داشت: در دوران سی و شش ساله انقلاب اسلامی نه تنها همه تلاش‌های غرب و هم ‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ برای شکست و یا تغییر ماهیت نظام اسلامی بی‌نتیجه ماند، بلکه با تثبیت ونهادینه ‌شدن آن در داخل کشور، آثار آن به خارج از مرزها کشیده شد و صدور انقلاب به‌ معنای واقعی آن یعنی صدور مبانی فکری انقلاب اسلامی به واقعیت پیوست.

خطیب جمعه فاروج افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در پیشبرد روند بیداری و آگاهی مسلمانان و افزایش فعالیت‌های مؤثر اسلامی در جوامع اسلامی بوده است.

وی سپس به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا  وآمریکای شمالی اشاره کرد و گفت: این نامه نشان از درایت، حکمت وزمان شناسی مقام معظم رهبری دارد.

حجت الاسلام قلی زاده با تاکید بر اهمیت این نامه تصریح کرد: نامه معظم له همانند نامه حضرت امام(ره) به گورباچف منشأ خیزش‌های جدیدی در غرب خواهدشد.

کد خبر 2478213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha