۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۴

بر اثر خشکسالی و تاخیر در بارندگی؛

امسال گندم دیم در استان بوشهر برداشت نمی‌شود/ کاهش ۴۰ درصدی گندم آبی

امسال گندم دیم در استان بوشهر برداشت نمی‌شود/ کاهش ۴۰ درصدی گندم آبی

بوشهر - مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کاهش شدید بارندگی و خشکسالی در سال جاری باعث شده است تا برداشتی از مزارع گندم و جو دیم در استان نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری صبح شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: امسال شاهد کاهش شدیدی بارندگی‌ها در استان بوشهر هستیم که این موضوع باعث می‌شود تا شاهد کاهش تولید و برداشت محصولات کشاورزی در سطح استان باشیم.

وی با اشاره به کشت ۱۱۵ هزار هکتار گندم در سطح استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: از این میزان ۹۵ هزار هکتار مربوط به کشت گندم به صورت دیم است و در ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر نیز گندم به صورت آبی کشت می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در فصل زراعی جاری شاهد وضعیت نامناسب بارندگی و خشکسالی هستیم که این موضوع باعث خسارت ۳۵ تا ۴۰ درصدی به اراضی گندم آبی شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال برداشتی از مزارع گندم و جو دیم در استان صورت نگیرد.

وی از تولید ۳۵ تا ۴۰ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر در سال زراعی جاری تولید و برداشت خبر داد و اذعان داشت: استان بوشهر در زمینه تولید گوجه فرنگی نیز دارای ظرفیت بالایی است که پیش بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن محصول از ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گوجه در استان بوشهر برداشت شود.

منوچهری با اشاره به برداشت ۴۲۰ هزار تن گوجه از مزارع کشاورزی استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون، اضافه کرد: بوشهر رتبه نخست تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور را دارد.

وی به تولید ۴۰۰ میلیون قطعه نشای گوجه فرنگی در استان بوشهر اشاره کرد و اذعان داشت: استان بوشهر پس از استان فارس دارای بیشترین میزان تولید گوجه فرنگی در طول سال است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تلاش برای حمایت مناسب از کشاورزان استان خبر داد و افزود: کشاورزی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است که باید به خوبی حمایت شود.

کد خبر 2478829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha