۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴

همزمان با آغاز دهه فجر/

۸ پروژه و واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی افتتاح شد

۸ پروژه و واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر هشت پروژه و واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی یوسفی صبح یکشنبه در نشست خبری با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: همزمان با این ایام چهار واحد صنعتی و نیز چهار پروژه توسعه زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که همزمان با این ایام پروژه شهرک تخصصی فرش خراسان شمالی افتتاح شد، اضافه کرد: این پروژه شامل اجرای خیابان سازی و عملیات خاکی شامل خاکبرداری و خاکریزی، جدول گذاری، زیراساس و اساس و آسفالت معابر، اجرای سه کیلومتر شبکه برق ۲۰ کیلوولت و یک کیلومتر شبکه روشنایی، اجرای سه کیلومتر شبکه توزیع گاز و اجرای ۱.۳ کیلومتر شبکه توزیع آب و تامین شش لیتر در ثانیه آب است.

یوسفی افتتاح شبکه توزیع گاز شهرک صنعتی مانه و سملقان را یکی دیگر از پروژه های افتتاحی دهه فجر در خراسان شمالی اعلام کرد و افزود: در این طرح نیز ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع گاز، یک باب ایستگاه حفاظت از زنگ و ساختمان ایستگاه تقلیل فشار گاز به بهره برداری رسید.

به گفته وی همچنین در این ایام ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی شیروان با ۱۰۰ مترمربع آشیانه و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اسفراین با بهره برداری از پکیج فلزی تصفیه خانه فاضلاب شهرک با ظرفیت ۵۰ مترمکعب در روز و اجرای حدود پنج کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب افتتاح شد.

یوسفی در ادامه با اشاره به افتتاح چهار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی، اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال در شهرک صنعتی بیدک واحد صنعتی سپهر شیشه با ظرفیت تولید ۲۱۶ هزار تن انوع شیشه ایمنی نشکن، سکوریت و دوجداره صنعتی و ... و با اشتغال زایی ۱۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: در این ایام شرکت کرکره فولادی دوستی نیز در محل شهرک صنعتی بیدک با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن انواع سازه های فلزی و اشتغال زایی ۱۸ نفر افتتاح شد.

یوسفی افزود: افزون بر این همزمان با آغاز دهه فجر شرکت بذر اترک با ظرفیت تولید سه هزار تن انواع بذر و اشتغال زایی پنج نفر و نیز شرکت بسته بندی خشکبار و حبوبات و گندم و جو پوست کنده محمد صمدی با ظرفیت ۷۰۰ تن و اشتغال زایی ۱۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه های توسعه ای و زیرساختی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه تامین مخابرات و شبکه داخلی شهرک صنعتی مانه و سملقان حدود ۳۰ درصد و پروژه اجرای حدود ۱.۵ کیلومتر شبکه روشنایی معابر شهرک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یوسفی افزود: همچنین پروژه آبرسانی به شهرک صنعتی شیروان به طول ۱۲ کیلومتر و تامین ۱۵ لیتر در ثانیه آب با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث آتش نشانی شهرک صنعتی اسفراین با ۵۰ درصد پیشرفت از دیگر طرح های در دست اجرای این شرکت محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در خاتمه با بیان این که در حال حاضر ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۶۰ قرارداد صنعتی برای ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده است.

به گفته وی همچنین اکنون برای ۱۲۸ واحد در این شهرک ها و نواحی صنعتی پروانه بهره برداری صادر شده و حدود سه هزار نفر نیز در این واحدها مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 2480523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha