۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

در قالب رمان نوجوانانه «اقلیم هشتم» /

محسن هجری شهاب‌الدین سهروردی را به نمایشگاه کتاب می آورد

محسن هجری شهاب‌الدین سهروردی را به نمایشگاه کتاب می آورد

«اقلیم هشتم» که به زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی می‌پردازد، در قالب طرح رمان نوجوان کانون پرورش فکری و نهایتا تا نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود.

محسن هجری در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار رمان تازه‌ خود با موضوع زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی خبر داد و گفت: این رمان که با عنوان «اقلیم هشتم» نوشته شده به بازخوانی زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی برای نوجوانان می‌پردازد و در قالب طرح رمان نوجوانان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. کار طراحی روی جلو و صفحه‌آرایی کتاب انجام شده اما من هنوز اوزالید را ندیده‌ام.

وی افزود: زندگی سهروردی از این جهت برای من جالب بود که این فیلسوف بزرگ از دوران نوجوانی به مرحله‌‌ای از کمال رسیده و بسیار خردورز بوده، به‌گونه‌ای که در ۱۶ سالگی، دروس مقدماتی را به پایان رسانده. من فکر کردم این موضوع می‌تواند برای نوجوانان جالب باشد.

به گفته نویسنده «اقلیم هشتم»،  این رمان در بخش‌هایی از خود به شرح بیانات جسورانه سهروردی توجه نشان داده؛ بیاناتی که در یکی از آنها اعلام کرده تنها ارسطو نیست که حرف آخر را در فلسفه زده است؛  ما هم حرف برای گفتن داریم که البته این بیانات باعث واکنش‌هایی در میان فلاسفه و دانشمندان زمانش شد و تبعاتی هم برای او داشت.

هجری در داستان «اقلیم هشتم» تمام دوران زندگی ۳۸ ساله سهروردی  را در قالب یک رمان به زبان سوم شخص روایت می‌کند و سعی دارد نحوه شکل گیری آراء و افکار منحصر به فرد او در زمینه فلسفه را برای مخاطب نوجوان روایت کند.

قرار بود رمان «اقلیم هشتم» در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی ارائه شود. اما پش از دو سال که از تالیف آن می‌گذرد، تازه به مرحله صفحه‌آرایی و طراحی روی جلد  رسیده  به زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

کد خبر 2484369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha