۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۲۱

ظفری خبر داد:

هزار واحد مسکن مهر در همدان متقاضی ندارد/افتتاح ۳۶۳ واحد مسکن مهر

هزار واحد مسکن مهر در همدان متقاضی ندارد/افتتاح ۳۶۳ واحد مسکن مهر

همدان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه بیش از هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر همدان متقاضی موثر ندارد،گفت: ۳۶۳واحد مسکن مهردر استان همدان دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ظفری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران همدان با بیان اینکه یکی از موثرترین طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار بوده است، اظهار داشت: طرح هادی روستاهای استان همدان ۱۰۰ درصد اجرایی شده و در حال حاضر وارد فاز بازنگری طرح هادی شده ایم.

وی با بیان اینکه ۲۷۳ روستای استان همدان طرح بازنگری آنها تایید و ابلاغ شده است، ابراز داشت: در سال جاری نیز ۳۱ روستا در دستور کار قرار دارد که در مدت دو ماه آینده طرح بازنگری آنها تایید و تصویب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در کشور ۸۸ درصد بوده اما این میزان در استان همدان ۱۰۰ درصد است، ابراز داشت: در کشور ۳۱ هزار و ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که سهم استان همدان ۹۴۱ روستا است.

ظفری در ادامه افزود: تراکم جمعیت روستایی در استان همدان قابل توجه بوده و استان همدان از این لحاظ رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص اجرای طرح هادی در کشور نیز بیان داشت: تاکنون در ۱۳ هزار و ۷۰۰ روستا در کشور فاز یک طرح هادی شروع شده که در استان همدان از ۹۴۱ روستا بالای ۲۰ خانوار عملیات فاز یک ۴۷۳ روستا آغاز و از این میزان ۲۶۲ روستا به اتمام رسیده و ۱۳ نقطه تبدیل به شهر شده و ۱۹۸ نقطه روستایی به عنوان پروژه نیمه تمام در دستور کار قرار دارد.

در ایام دهه فجر سال جاری هشت پروژه بهسازی طرح هادی با مبلغ یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان افتتاح می شود مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه در ایام دهه فجر سال جاری هشت پروژه بهسازی طرح هادی با مبلغ یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان افتتاح می شود، عنوان کرد: کلنگ زنی پنج پروژه با اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر طرح های دهه فجر بنیاد مسکن استان همدان در دهه فجر است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان با تلاش بنیاد مسکن و ثبت اسناد در چهار سال گذشته به عنوان استان برتر در زمینه صدور سند مالکیت معرفی شده است، ابراز داشت: در مجموع تاکنون در سطح کشور دو میلیون و ۸۳۰ هزار جلد سند مالکیت صادر شده که سهم استان همدان ۳۶ هزار سند است.

ظفری در ادامه به اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی مبتنی بر هدایت و نظارت نظام فنی روستایی و مشارکت با دانشگاه های مرجع استان تا کنون بیش از ۹۰ هزار سهمیه به استان اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: با توجه به این تعداد ۸۹ هزار و ۹۱۴ متقاضی به بنیاد مسکن مراجعه کردند که ۸۳ هزار و ۶۷۷ متقاضی به بانک عامل معرفی و ۷۴ هزار و ۲۴۵ متقاضی موفق به عقد قرار داد شدند و ۶۶ هزار و ۲۶۰ متقاضی از نظام فنی روستایی و بنیاد پایان کار گرفتند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری هزار و ۴۶۰ واحد از بهسازی و نوسازی مساکن روستایی آماده بهره برداری است، عنوان کرد: این تعداد واحد با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی و خودآورده به بهره برداری می رسد.

ظفری سهم استان همدان از تسهیلات نوسازی و بهسازی مساکن روستایی در سال جاری را ۱۰۵ میلیارد تومان عنوان داشت و ادامه داد: سقف تسهیلات تا ۱۵ میلیون تومان بوده و سهمیه استان همدان به طور تدریجی جذب می شود.

 سهم استان همدان از اعتبارات تملک دارایی بیش از ۳۶ میلیارد تومان ابلاغ شده است وی ابراز داشت: سهم استان همدان از اعتبارات تملک دارایی بیش از ۳۶ میلیارد تومان ابلاغ شده که در صورت تخصیص کافی این اعتبار بیش از ۴۰ روستای استان همدان تا سال ۹۴ عملیات آسفالت ریزی انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از افتتاح ۳۶۳ واحد مسکن مهر ۹۹ ساله و خود مالکی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: میزان اعتبار این تعداد واحد مسکن مهر ۱۵ میلیارد تومان از قسمت تسهیلات و سهم آورده مالکین است.

ظفری ابراز امیدواری کرد با تنظیم و تدوین قوانین متقن در قانون برنامه ششم توسعه بتوان در فرآیند فعالیت های عمرانی اجرایی گام موثرتری برداشت.

وی با بیان اینکه بیش از هزار واحد مسکن مهر در شهر های زیر ۲۵ هزار نفر بدون متقاضی موثر است، ابراز داشت: برای پروژه های فاقد متقاضی موثر قرار بر این شد تا هیئت نمایندگی تشکیل شده و به اداره راه و شهرسازی معرفی شوند تا پس از جمع بندی به وزارت راه و شهر سازی اعلام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در این خصوص ادامه داد: ظرفیت سنجی در شهر های زیر ۲۵ هزار نفر انجام شده اما بحث اصلی در اینست که نزدیک به ۱۲ هزار نفر برای مسکن مهر ثبت نام کرده بودند و با این ذهنیت جلو آمدند که می توانند با یک میلیون تومان خانه دار شوند.

ظفری در این مورد افزود: در حال حاضر نیز متقاضی وجود دارد اما متقاضی موثر یعنی کسی که آورده ای حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان داشته باشد، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انبوه ساز پروژه های مسکن مهر را به قیمت تمام شده تحویل می دهد، بیان داشت: میزان مداخله دولت در پروژه های مسکن مهر زیاد شد و به همین واسطه فرآیند انجام کار در پروژه های مهر با معضلات و مشکلات عدیده مواجه شد.

از ظرفیت انبوه سازان به طور واقعی در پروژه های مسکن مهر استفاده نشد و اختیار کافی در این زمینه فراهم نشد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ابراز داشت: از ظرفیت انبوه سازان به طور واقعی در پروژه های مسکن مهر استفاده و اختیار کافی در این زمینه فراهم نشد و باعث به وجود آمدن معضل و مشکل در پروژه های مسکن مهر شد.

ظفری در رابطه با نظام فنی مهندسی روستایی نیز عنوان کرد: ۳۰۰ بازرس در این حوزه فعالیت می کنند که تا کنون هفت هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای این اعضا برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در طول پروژه و به ویژه در قسط های اول و دوم نظارت کافی بر کار بازرسان دارد، اظهار داشت: قسط های پروژه متناسب با پیشرفت فیزیکی کار آزاد می شود.

کد خبر 2487802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha