۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۸

همزمان با پنجمین روز دهه فجر/

مسابقات اذان و ابتهال در خراسان شمالی برگزار شد

مسابقات اذان و ابتهال در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنج شنبه مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی به میزبانی بجنورد برگزار شد.

در این رقابت ها که همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، برگزیدگان مرحله شهرستانی این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقات اذان در دو رده سنی شکوفه ها، زیر ۱۶ سال و بزرگسالان برگزار شد که در بخش شکوفه ها ۲۲ نفر و در بخش بزرگسالان نیز ۲۶ نفر از برگزیدگان شهرستان های هشت گانه رقابت کردند.

در مسابقات بخش ابتهال و تواشیح، رده بندی سنی وجود نداشت که در این مسابقات نیز در رشته ابتهال هفت نفر و در تواشیح هفت گروه از برگزیدگان شهرستانی حضور داشته و برای کسب سهمیه کشوری تلاش کردند.

امسال برخلاف سال های گذشته مرحله استانی مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم اوقاف در استان تنها در بخش برادران برگزار شد.

نفرات برگزیده اذان و ابتهال و نیز گروه برتر رقابت های تواشیح به عنوان نماینده خراسان شمالی به مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه راه می بایند.

بر اساس برنامه مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه پایان بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

کد خبر 2488319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha