۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴

گزارش مهر از برلین - 5

انتخاب اولیه 70 فیلم در بازار برلین برای بخش بین‌الملل فجر

انتخاب اولیه 70 فیلم در بازار برلین برای بخش بین‌الملل فجر

مدیر امور بین‌الملل سازمان سینمایی اعلام کرد که هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر در بازار برلین فعلا 70 فیلم را انتخاب کرده و به ایران فرستاده‌اند.

آرش امینی مسئول چتر سینمای ایران در بازار فیلم برلین به خبرنگار اعزامی مهر به شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم برلین گفت: هیات انتخاب فیلم های بخش بین الملل حاضر در بازار فیلم برلین در حال انتخاب فیلم برای بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر هستند که تا امروز نزدیک به 70 فیلم برای این بخش انتخاب و نسخه ای از آن به تهران ارسال شده است. در این دوره از جشنواره بیشتر سعی کردیم تا فیلم هایی را انتخاب کنیم که بیشتر تولید کشورهای آسیایی و اروپایی باشد که تا امروز 60 درصد از فیلم های انتخاب شده اروپایی و 40 درصد آسیایی است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز اصلی ما در بازار فیلم برلین انتخاب فیلم برای جشنواره فیلم فجر است، توضیح داد: در چنین شرایطی ما می توانیم جدیدترین فیلم های تولید شده توسط کشورهای مختلف را شناسایی و برای حضور در جشنواره انتخاب کنیم.

ایران را لوکیشن فیلمسازی می‌کنیم

این مدیر سینمایی بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت هایی که قرار است در این دوره از جشنواره داشته باشیم این است که یک تور 48 ساعته برای کارگردانان و تهیه کنندگان خارجی که تجربه فعالیت در جغرافیای مختلف را دارند، فراهم کنیم تا این گروه با جغرافیای ایران آشنا شوند و بدانند که در این در عرض 48 ساعت می توانند بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در ایران ببینند. همچنین در این سفر این گروه را با امکانات و تخصص های موجود در ایران آشنا می کنیم و قدرت و جایگاه کشورمان را از لحاظ فنی و تخصصی نسبت به دیگر کشورهای منطقه نشان می دهیم.

وی ادامه داد: با اجرای چنین برنامه ای در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر شرایطی را فراهم می کنیم تا این سینماگران برای ساخت فیلم در ایران تمایل بیشتری پیدا کرده و به نوعی پیشنهاد لوکیشن های مختلف و متفاوت را در ایران به این فیلمسازان می دهیم. در چنین شرایطی می توانیم زمینه برای تبدیل ایران به یک لوکیشن جهانی فیلمسازی را فراهم کنیم.

امینی متذکر شد: تمام تلاش خود را می کنیم تا به بهترین نحو بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را برگزار کنیم.

تشکر از مسئولان صدا و سیما

وی همچنین درباره انتشار برخی اخبار پیرامون غرفه سازمان سینمایی در جشنواره برلین توضیح داد: برخلاف آنچه از سوی برخی رسانه ها منتشر شده غرفه صدا و سیما در جشنواره برلین تحت مدیریت اینجانب و سازمان سینمایی نیست. با همکاری و مدد آقای حسنی و مدیران محترم سازمان صدا و سیما، غرفه رسانه ملی که مساحت بیشتری نسبت به غرفه موسسه رسانه های تصویری داشت در اختیار سازمان سینمایی قرار گرفت و این غرفه با غرفه موسسه رسانه های تصویری جابجا شد.

مدیر کل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان سینمایی اظهار کرد: همراهی مدیران صدا و سیما با سازمان سینمایی موجب شد غرفه سازمان سینمایی در جشنواره برلین یکپارچگی بیشتری پیدا کند.

امینی در پایان صحبت هایش با تشکر از تلاش های آقای حسنی از مسوولان صدا و سیما تاکید کرد: غرفه صدا و سیما به طور مستقل در همسایگی غرفه سازمان سینمایی در جشنواره برلین قرار دارد.

 

کد خبر 2491210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha