۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۵۳

پرویزی:

پرداخت تسهیلات مصوب سفر رهبری نیازمند تصویب قانون است

پرداخت تسهیلات مصوب سفر رهبری نیازمند تصویب قانون است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به عدم استقبال از دریافت تسهیلات مصوب سفر رهبری به علت سود بالا گفت: پرداخت تسهیلات ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سفر رهبری به این استان نیازمند تصویب قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اكبر پرویزی عصر یكشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به این كه در سفر مقام معظم رهبری به این استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات مصوب شد، اظهار كرد: این تسهیلات با توجه به نرخ سود ۲۵ تا ۲۶ درصدی از سوی سرمایه گذاران استقبال نشد.

وی اضافه كرد: از طرف دیگر براساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت نمی تواند فشاری را بر بانک ها به منظور کاهش سود تسهیلات بانکی وارد كند مگر این که بتواند با منابع مالی، سود تسهیلات را جبران کند.

پرویزی افزود: در وضعیت مالی فعلی دولت یازدهم نیز نمی تواند به این مطالبات سرمایه گذاران خراسان شمالی پاسخ مثبت دهد به همین دلیل لازم است با همكاری مجلس شورای اسلامی قانونی در این زمینه تصویب شده و برای دولت در این بخش مجوز لازم صادر شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اقدامات خوب دولت یازدهم در راستای رفع برخی از مشكلات موجود در استان و كشور گفت: برخی مشكلات قابل حل و برخی نیز نیاز به مصوبات مجلس شورای اسلامی دارد.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی گفت: با پیگیری های انجام شده بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات این سفر دریافت شده و امسال نیز علاوه بر اعتبارات مصوب، ۸۵ میلیارد تومان اعتبارات اضافه گرفته شده است.

پرویزی تصریح كرد: دستگاه های اجرایی در فرصت باقی مانده تا پایان امسال سهم اعتبارات خود را جذب كنند تا برنامه های مصوب آنها در موعد مقرر اجرایی شوند.

وی اظهار داشت: در حوزه مشكلات و مسائل روستاهای مرزی و مناطق محروم استان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان با بانك مهر امام رضا(ع) تفاهم نامه منعقد شده تا این بانك تسهیلات را با كارمزد صفر، چهار و هشت درصد در اختیار مرزنشینان و مناطق محروم روستایی استان قرار دهد.

به گفته پرویزی باز پرداخت این تسهیلات به صورت اقساط ۱۰ ساله عاملی برای سطح ماندگاری در مناطق مرزی و روستایی و كاهش مهاجرت به شهرها از این مناطق خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات موثر گازرسانی به روستاهای استان نیز گفت: سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی گازرسانی می شود.

استاندار خراسان شمالی اضافه كرد: خوشبختانه  در حال حاضر نیز بیشتر روستاهای استان از نعمت گاز برخوردراند و فقط برخی از روستاهایی كه فاصله زیادی از مسیر لوله گاز داشتند گازرسانی نشده اند اما برای این روستاها نیز تمهیداتی اندیشیده شده و بر اساس برنامه تا سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی می شوند.

کد خبر 2491635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha