۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶

مودی:

فقرفرهنگی و اقتصادی مهمترین مانع ریشه‌کنی بیسوادی درخراسان‌شمالی

فقرفرهنگی و اقتصادی مهمترین مانع ریشه‌کنی بیسوادی درخراسان‌شمالی

بجنورد- معاون سوادآموزی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: موانع بسیاری در رفع بیسوادی استان وجود دارد كه مهم ترین آنها فقر فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مودی صبح دوشنبه با اشاره به اینكه ریشه كنی بیشوادی یكی از بخش های مهم در آموزش و پروررش خراسان شمالی است، افزود: ریشه كنی بیسوادی نیازمند برنامه ریزی هدفمند و مشاركت دستگاه های اجرایی استان است

وی ریشه كنی بیسوادی را یكی از آرمان های انقلاب اسلامی عنوان كرد و گفت: نباید به جمعیت بیسواد در استان بی تفاوت بود و برای ریشه كنی معضل بیسوادی نباید از هیچ تلاشی دریغ كرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مودی همچنین در خصوص تشكیل شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان توضیحاتی داد و اظهار داشت: این شورا مرجع اصلی برنامه ریزی برای ریشه كنی بیسوادی است كه از ۱۳ عضو تشكیل شده است.

وی تصریح كرد: این شورا در شهرستان ها به ریاست فرمانداران و در استان به ریاست استاندار خراسان شمالی فعالیت دارد و هر فصل نیز با اعضای شورا جلسه ای در خصوص ریشه كنی بیسوادی برگزار می شود.

مودی تصمیم گیری در خصوص ریشه كنی بیسوادی، رفع موانع سوادآموزی، برنامه ریزی، مدیریت راهبری و ... را از جمله وظایف مهم شورای پشتیبانی سوادآموزی دانست.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر ۲۹ دستگاه اجرایی در خراسان شمالی با معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در راستای رفع بیسوادی تفاهم نامه منعقد كردند بیان داشت: امسال ۱۰ درصد عملكردهای این معاونت با مشاركت دستگاه های اجرایی انجام شد.

این مسئول بیشترین مشاركت در جذب بی سوادان و کم سوادان به دوره های سوادآموزی را مربوط به دستگاه هایی همچون كمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، اداره كل زندانها، علوم پزشكی، اداره كل كار، تعاون و رفاه اجتماعی و بسیج سازندگی استان عنوان کرد و گفت: سایر دستگاه ها نیز در تبلیغ و فرهنگ سازی سوادآموزی مشاركت های خوبی داشتند.

وی افزود: موانع بسیاری در رفع بیسوادی استان وجود دارد كه مهم ترین آنها فقر فرهنگی و اقتصادی است كه در این راستا جلسه ای با نهاد كمیته امداد استان برگزار شد تا كمیته امداد در پرداخت سرانه سوادآموزی مددجویان با معاونت سوادآموزی استان مشاركت داشته باشد.

معاون سوادآموزی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی نبود اهرم الزام و تشویق را یكی دیگر از موانع مهم رفع بیسوادی استان اعلام كرد و افزود: رویكرد دولت در كشور و استان برای رفع این معضل، تشویق محور است كه با برگزاری جلساتی در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سعی می شود تا ۱۵ درصد سرانه ها برای تشویق سوادآموز استفاده شود.

کد خبر 2491953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha