۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۴

سردار ملکی خبرداد:

افزایش ۸ درصدی کشف مواد مخدر در استان مرکزی

افزایش ۸ درصدی کشف مواد مخدر در استان مرکزی

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی از افزایش هشت درصدی کشف مواد مخدر در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  سردار عزیزالله ملکی ظهر دوشنبه در همایش پلیس و ائمه جماعات استان مرکزی، با بیان اینکه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در سال جاری با تلاش موفق به ایجاد امنیت در سطح استان شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم مختلف در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش یافته است.

وی افزایش هشت درصدی کشف مواد مخدر با سه هزار و ۱۳۰ کیلوگرم، دستگیری شش هزار و ۹۸۱ نفر در رابطه با این مواد، انهدام ۳۰ باند تهیه و توزیع و افزایش ۱۷ درصدی معتادان دستگیر شده را از مهمترین توفیقات این فرماندهی در بخش پلیس مواد مخدر عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به آمار پزشکی قانونی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ نفر در کشته شدگان حوادث رانندگی کاهش داشته و این تلاش برای کم شدن هرچه بیشتر آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در اولویت قرار دارد.

سردار ملکی اظهار کرد: افزایش ۱۱۷ درصدی کشف جرایم سایبری بخش، افزایش ۴۵ درصدی سرقت های به عنف، کاهش ۳۵ درصدی سرقت احشام، کشف ۱۹۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و کاهش ۴۲ درصدی جرایم کارکنان از دیگر توفیقات نیروی انتظامی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بخش کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی برون شهری رتبه اول و درون شهری رتبه دوم کشور را دارد، افزود: افزایش ۲۸ درصدی توقیف خودروهای متخلف، مهر و موم کردن هزار و ۷۵۷ واحد صنفی متخلف از دیگر توفیقات این فرماندهی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: تدابیر لازم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در نقاط مختلف استان مرکزی اندیشیده شده است.

آمادگی و مقابله با جنگ نرم از اولویت های مهم

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این همایش با تاکید بر اینکه آمادگی و مقابله با جنگ نرم از اولویت های مهم این فراندهی است، گفت: توجه به برنامه های فرهنگی راهی موثر در مقابله با جنگ نرم دشمنان بوده و این امر نیازمند تدابیر و برنامه های مدون است.

حجت الاسلام محمود نصیری یزدی با اشاره به اینکه بخش عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی همواره در این بخش فعالیت داشته و مقابله با جنگ نرم را در اولویت قرار داده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات و تلاش های زیادی برای توسعه فرهنگ در بخش های مختلف انجام شده است.

وی بیان کرد: برگزاری هزار و ۶۱۰ نشست انس با قرآن کریم، برگزاری ۶۶۰ زیارت عاشورا، شرکت هزار و ۴۶۰ نفر در ۳۸ دوره بصیرت، هزار و ۹۳۵ برنامه مناسبتی، بازسازی و ساخت ۴۰ نمازخانه، ۲۵۹ مسابقه فرهنگی، دیدار با هزار و ۲۳ خانواده معظم شهدا و اعزام ۴۸۰ نفر از کارکنان به دوره های بصیرت در قم رااز اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان این همایش بیانیه ای در راستای همکاری ائمه جماعات با پلیس قرائت شد.

کد خبر 2492428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha