۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۵۸

اخبار حوادث استان مرکزی/

كاپشني از جنس مخدر/ ۳ محموله سوخت در زرندیه توقیف شد

كاپشني از جنس مخدر/ ۳ محموله سوخت در زرندیه توقیف شد

اراک-خبرگزاری مهر: کشف سه کیلوگرم تریاک از داخل یک کاپشن، توقیف سه محموله سوخت در زرندیه و توقيف پنج خودرو با خلافي بيش از ۲۲۰ ميليون ریال در مركزي از جمله اخبار حوادث استان مرکزی در چند روز اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان كميجان در تحقيقاتي از فعاليت فردي ساكن يكي از استان هاي همجوار كه مواد مخدر را در فاصله هاي زماني مختلف در سطح شهرستان توزيع مي كرد مطلع شدند.

در روند تحقيقات، ماموران انتظامي دريافتند كه اين فرد قصد دارد مقاديري مواد مخدر را به شهرستان انتقال دهد و فعاليت وي تحت مراقبت نامحسوس ماموران قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلي فراهاني، فرمانده انتظامي شهرستان كميجان در تشريح اين خبر گفت: زماني كه اين فرد قصد داشت از جاده اي روستايي وارد شهرستان شود، شناسايي و توسط ماموران انتظامي متوقف شد.

وي اضافه كرد:در اين عمليات مقدار سه كيلوگرم ماده مخدر ترياك از لابه لاي كاپشني كه در دست متهم بود به همراه ۲۰ گرم سوخته ترياك و آلات استعمال مواد مخدر كشف شد.

متهم با تشكيل پرونده قضايي به دستگاه قضايي معرفي شد.

توقيف پنج خودرو با خلافي بيش از ۲۲۰ ميليون ريال در مركزي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مركزي از اجراي قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي و توقيف پنج خودرو با خلافي بيش از دويست ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل اميدي گفت: مطابق ماده هشت قانون رسيدگي به تخلفات چنانچه مبلغ جرايم خودرويي به بيش از ۱۰ ميليون ريال برسد از مصاديق توقيف خودرو محسوب شده و پليس مي تواند تا ارائه مفاصا حساب از تردد خودرو جلوگيري كند.

وي بيان كرد :در يك هفته گذشته پنج خودرو كه مبلغ جرايم هر كدام از آن ها بيش از سي ميليون ريال بوده توسط پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي متوقف و جرائم آنها وصول شده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي ادامه داد: كل مبلغ جرائم اين خودروها حدود دويست و بيست ميليون ريال بوده كه كمترين آن ۳۱ ميليئون و ۵۰۰ هزار ريال و بيشترين آن مربوط به يك دستگاه كاميون به مبلغ ۵۲ ميليون و ۶۵۰ هزار  ريال بوده است.

وي در پايان از كليه رانندگان در خواست كردد با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، پليس را در ايجاد انضباط ترافيكي ياري كرده  و همچنين رانندگاني كه مبلغ جريمه آن ها بيش از ده ميليون ريال است قبل از توقيف خودرو توسط پليس، نسبت به پرداخت آن اقدام كنند.

۳ قاچاقچي مواد مخدر دستگير شدند

سه قاچاقچي مواد مخدر روز گذشته در دو عمليات ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دليجان استان مركزي دستگير و از آنان ۲ كيلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر ترياك كشف شد.

سرهنگ حمزه امين نژاد فرمانده انتظامي شهرستان دليجان در اين باره گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان روز گذشته در روند مبارزه قاطعانه با معضل مواد مخدر موفق شدند در دو عمليات جداگانه سه قاچاقچي مواد مخدر را دستگير كنند.

وي افزود: در يكي از اين عمليات ها ماموران انتظامي از دو سرنشين يك دستگاه خودرو سواري و از داخل يك ثوب البسه مقدار دو كيلوگرم ماده مخدر ترياك را كشف كنند.

امين نژاد به عمليات ديگر پليس كه منجر به دستگيري قاچاقچي ديگر شد نيز اشاره كرد و ادامه داد: در عملياتي ديگر ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر طي بازرسي از داخل يك دستگاه خودروي سواري مقدار ۴۵۰ گرم ترياك كشف كردند و يك نفر در اين خصوص دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان دليجان با اشاره به ارجاع پرونده متهمان به دستگاه قضايي خاطر نشان كرد: طرح برخورد با مواد مخدر از جمله اولويت هايي است كه نيروي انتظامي است با قاطعيت آن را پيگيري مي كند و شهروندان نيز مي توانند در طول شبانه روز از طريق تماس با تلفن ۱۱۰ و ارائه گزارش هاي خود همراه پليس در مبارزه با اين پديده شوم قرار گيرند.

سه  محموله سوخت در زرنديه متوقف شد

روز گذشته در سه عمليات پليس در شهرستان زرنديه استان مركزي سه محموله سوخت قاچاق متوقف شد.

سرهنگ داود كاظمي فرمانده انتظامي شهرستان زرنديه  در تشريح اين خبر گفت: در يكي از اين عمليات ها ماموران انتظامي در محور قديم ساوه – تهران به يك دستگاه كاميون مظنون شدند و در بازرسي از داخل خودرو يك عدد تانكر سوخت حاوي ۵ هزار و ۱۳۰ ليتر نفت گاز كه به شكل ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف شد.

وي اضافه كرد: در دو عمليات ديگر ماموران انتظامي از يكدستگاه خودرو كاميون مسقف فلزي مقدار يك هزار و ۵۰۰ ليتر و از خودرويي ديگر مقدار يك هزار ليتر سوخت قاچاق را كشف كردند.

كاظمي در پايان خاطر نشان كرد: در اين عمليات ها سه نفر دستگير و با تشكيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي شدند.

پول تو جيبي

پول توجيبي به عنوان يکي از ابزارهاي مهم پرورشي و تقويت جنبه هاي خلاق مديريت اقتصادي فرزند و نيز آموزش مهارت خريد کردن، پس انداز و پاسخ به نيازها، اولويت بندي نيازها، تشويق ومعامله کردن در خانه ها محسوب مي شود.

به اين منظور بايد نسبت به پرداخت پول تو جيبي توجه بيشتري داشت. پرداخت پول تو جيبي الزامي و بايد به تمام فرزندان داده شود.

- پول تو جيبي مي بايست بصورت ماهانه و مستمر پرداخت و از پرداخت چند ماهه خودداري گردد.

- روش پرداخت به فرزندان متناسب با گروه سني و مقطع تحصيلي انجام گيرد.

- تا جائي که ممکن است پول تو جيبي فرزندان ابتدايي بطور روزانه پرداخت وبهتر است در هنگام رفتن به مدرسه به آنها داده شود.

- فرزندان دوره راهنمايي و دبيرستان مي توانند بصورت هفتگي پول تو جيبي خود را دريافت نمايند.

-از آنجائيکه پول تو جيبي براي رفع نيازهاي شخصي فرزندان پيش بيني شده لازم است هزينه هاي کمک آموزشي، تحصيلي، اياب وذهاب جداگانه در اختيا رفرزندان قرار گيرد.

- آموزش علم معاش براي فرزندان ضروري است ولي به منظور تقويت حس اعتماد به نفس آنان از دخالت در خرج کردن پول تو جيبي خودداري شود.

-چون پول تو جيبي به عنوان يکي ازابزارهاي علم معاش مي باشد نبايد آنرا اهرمي براي تنبيه فرزندخود قرار داد.

توقيف محموله ۲۰۰ ميليون ريالي چاي قاچاق در ساوه

محموله ۲۰۰ ميليون ريالي چاي قاچاق روز گذشته در عمليات ماموران انتظامي شهرستان ساوه استان مركزي متوقف شد.

سرهنگ علي اصغر طالبي در اين باره گفت: ماموران انتظامي شهرستان ساوه روز گذشته حين گشت زني در بلوار آزادي به يك دستگاه خودرو سواري مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساوه با اشاره به توقيف خودرو مورد نظر افزود: پس از بازرسي از آن تعداد ۵۲۸ بسته چاي خارجي قاچاق به وزن تقريبي ۲۶۴ كيلوگرم و به ارزش تقريبي دويست ميليون ريال كشف و ضبط شد.

سرهنگ طالبي با اشاره به اينكه هيچ گونه مدرك گمركي مبني بر تاييد كالاي كشف شده از سوي راننده ارائه نشده است، اظهار داشت: راننده خودرو در اين زمينه دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضايي اعزام شد.

اين مسئول انتظامي ضمن هشدار به قاچاقچيان و مخلان نظم اقتصادي جامعه، از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني از سوي افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.

كاهش ۲۳ درصدي تصادفات فوتي در خنداب

فرمانده انتظامي شهرستان خنداب استان مركزي از كاهش ۲۳ درصدي تصافات فوتي و ۴ درصدي تصادفات جرحي در هفت ماهه ي اول سال جاري در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ جعفر شمس بيرانوند فرمانده انتظامي شهرستان خنداب در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح انضباط ترافيكي و ارتقاء سطح امنيت در محورها و معابر شهرستان خنداب در سال جاري اقدامات ارزنده اي صورت گرفته است.

وي افزود: در راستاي جلب مشاركت مردمي از طريق آموزش هاي همگاني و اعتماد سازي عمومي به عنوان سرمايه اي ارزشمند و همچنين برخورد قاطع با رانندگان متخلف در ۷ ماهه اول امسال شاهد كاهش ۲۳ درصدي تصادفات فوتي و ۴ درصدي تصادفات جرحي نسبت به مدت مشابه سال قبل مي باشيم.

فرمانده انتظامي شهرستان خنداب با اشاره به اينكه در هفت ماهه سال گذشته ۱۳ نفر بر اثر حوادث رانندگي فوت و ۱۰۱ نفر دچار جراحت و يا نقص عضو شده اند، خاطر نشان كرد: اين تعداد در مدت مشابه سال جاري در تصادفات فوتي به ۱۰ و در تصادفات جرحي به ۹۷ نفر كاهش پيدا كرده است.

اين مقام انتظامي در پايان ضمن اشاره به تعامل خوب مردم با پليس در اجراي طرح انضباط ترافيكي، اين كاهش را حاصل همكاري شهروندان با نيروي انتظامي عنوان كرد. و گفت: سامانه ۱۱۰ و ۱۹۷ به عنوان بسترهايي آسان در تعامل و ارتباط با پليس مي باشدو شهروندان مي توانند در كليه ساعات شبانه روز گزارش هاي خود را از طريق تلفن ۱۱۰ به مراكز پليس ارائه دهند و عملكرد كاركنان انتظامي را نيز از طريق تلفن ۱۹۷ مورد انتقاد، پيشنهاد يا تقدير قرار دهند.

توقيف يك دستگاه سمند حامل مواد مخدر در دليجان

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دليجان استان مركزي، يک دستگاه سمند حامل ۱۴ كيلو گرم ترياك توقيف كردند.

سرهنگ حمزه امين نژاد، فرمانده انتظامي شهرستان دليجان گفت:در راستاي طرح مبارزه با مواد مخدر ماموان پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان حين كنترل محورهاي مواصلاتي به يك دستگاه سمند مشكوك شده و دستور توقف آن را صادر كردند ولي راننده خودرو به ايست ماموران توجهي نكرده و اقدام به فرار كرد.

سرهنگ امين نژاد افزود : پس از تعقيب گريز ماموران سرانجام خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسي از آن مقدار ۱۴ كيلو گرم ترياك از داخل يك كيف كوله پشتي كشف و ضبط شد

وي در خاتمه خاطرنشان کرد:طبق بررسي هاي انجام شده اين محموله از يکي از استان هاي همجوار تهيه و بارگيري شده بود.

سارقان تجهيزات كشاورزي در خنداب دستگير شدند

سارقان بعد از دستگيري توسط كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان خنداب استان مركزي به سرقت يازده قطعه تجهيزات كشاورزي در چندين مرحله از مزارع كشاورزي اعتراف كردند.

در ماه هاي اخير گزارش هايي از سرقت تجهيزات برقي كشاورزي از مزارع كشاورزان شهرستان خنداب به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ گزارش شد و تيمي از كارآگاهان پليس بررسي پرونده را شروع كردند.

در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه سارقان در طول شب و زماني كه كشاورزان در مزارع خود حضور ندارند، اقدام به سرقت وسايل برقي موتورهاي آب مي كنند.

دستگيري ۲ سارق در تحقيقات پليس

سرهنگ جعفر شمس بيرانوند فرمانده انتظامي شهرستان خنداب در اين باره گفت: با شروع تحقيقات تخصصي و اقدامات صورت گرفته براي دستگيري سارقان، سرانجام در روز گذشته در عملياتي سارقان شناسايي و دستگير شدند.

وي اضافه كرد: در بازجويي هاي صورت گرفته از متهمان دستگير شده، آنان به سرقت ۱۱ قطعه تجهيزات برقي موتورهاي آب طي سه مرحله سرقت از مزارع كشاورزي در حوالي شهرستان اعتراف كردند.

سرهنگ بيرانوند با اشاره به ادامه تحقيقات تكميلي از سارقان دستگير شده خاطر نشان كرد: عدم توجه به توصيه هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از تجهيزات كشاورزي از عواملي است كه زمينه ساز بروز سرقت از مزارع كشاورزي مي باشد كه لازم است شهروندان در پيشگيري از سرقت توجه به توصيه هاي پليس را مورد تاكيد قرار دهند.

وي اضافه كرد :‌تلفن ۱۱۰ در طول ساعات شبانه روز آماده دريافت گزارش هاي شهروندان و ارائه خدمات انتظامي به آنان است و تلفن ۱۹۷ نيز پلي ا ست براي ارائه نقد شهروندان از عملكرد پليس كه مي تواند باعث افزايش خدمت رساني مطلوب به شهروندان شود.

دست بدل فروش رو شد

كارگر سابق طلاسازي با آب كاري بدليجات و چاپ فاكتورهاي جعلي اقدام به فروش بدليجات به طلافروشي هاي شهرستان خمين استان مركزي مي كرد.

روز گذشته گزارشي درخصوص تردد مشكوك فردي در تعدادي از طلافروشي هاي شهرستان خمين به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اعلام شد و تيمي از ماموران انتظامي كلانتري مركز شهرستان براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

با حضور ماموران در محل در بررسي هاي نامحسوس فردي در حوالي طلافروشي ها شناسايي و زماني كه براي فروش طلاجات وارد يك طلافروشي شده بود به دام افتاد.

اعتراف متهم به فروش بدليجات به طلافروش ها

در بررسي اموال و اشيايي كه همراه متهم بود مقدار زيادي بدليجات كه به شكل ماهرانه اي با روكش طلا آبكاري شده بود كشف شد و بررسي تخصصي موضوع در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلي گودرزي فرمانده انتظامي شهرستان خمين در اين باره گفت: در بازجويي هاي فني ماموران انتظامي، متهم به جرم خود اعتراف كرد و به فروش بدليجات آبكاري شده باروكش طلا به طلافروشي ها در سطح شهرستان اعتراف كرد.

متهم در اعترافات خود به ماموران انتظامي اذعان داشت: قبلا کارگر طلا سازي بوده ام و با شناختي كه از ساخت طلا داشتم، مقاديري بدليجات را آب کاري كردم و با چاپ فاکتور قلابي آنها را به فروش مي رساندم و زماني كه وارد پنجمين طلافروشي شدم توسط پليس شناسايي و دستگير شدم.

سرهنگ گودرزي در ادامه افزود: تحقيقات تكميلي از متهم دستگير شده در حال پيگيري مي باشد و متهم براي سير مراحل قانوني و ادامه تحقيقات به زندان معرفي شد.

فريب ظاهر آراسته افراد را نخوريد

فرمانده انتظامي شهرستان خمين در پايان گفت: اكثر كلاهبرداران، معمولا داراي ظاهري آراسته و شيك پوش، ولخرج و خوش برخورد مي باشند تا بتوانند طعمه خود را به دام بيندازند.

وي اضافه كرد: اعتماد بي جا به افراد بدون داشتن شناخت كافي نسبت به آنها از عوامل زمينه ساز اصلي سوء استفاده افراد فرصت طلب است كه لازم است شهروندان قبل از اقدام به هر معامله، از معتبر بودن مدارك مراجعان خود اطمينان لازم را حاصل كنند و در صورت رويت موارد مشكوك مراتب را از طريق تلفن ۱۱۰ به مراكز پليس گزارش كنند.

دستگيري سارق سابقه دار ساختمان هاي نيمه كاره در خمين

ماموران انتظامي شهرستان خمين استان مركزي سارق سابقه داري را با ۴ فقره سرقت از ساختمانت هاي نيمه كاره در اين شهرستان شناسايي و دستگير كردند.

با اعلام شكايت تعدادي از شهروندان در خصوص سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره و كابل برق موضوع در دستور كار ماموران كلانتري ۱۱ شهرستان خمين فرار گرفت.

سرهنگ محمد علي گودرزي فرمانده انتظامي شهرستان خمين  درباره اين خبر گفت: در تحقيقات نامحسوس ماموران انتظامي، سارق شناسايي و دستگيري آن در دستور كار قرار گرفت.

وي اضافه كرد:  سارق روز گذشته  در سطح شهرستان و حين ارتكاب جرم  در يكي از محله هاي شهر  شناسايي، دستگير و براي تكميل تحقيقات به  كلانتري  انتقال داده شد.

گودرزي ادامه داد: با ارائه مدارك و در تحقيقات فني ماموران انتظامي، سارق به ۴ فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره  و كابل برق در سطح شهر اعتراف كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان خمين  ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم با نيروي انتظامي در شناسايي و کشف جرم، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع ازهر گونه فعاليت هاي مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.

 

کد خبر 2419008

برچسب‌ها