۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸

«راز رسانه» به روایت نادر طالب‌زاده

«راز رسانه» به روایت نادر طالب‌زاده

دفتر دوم مجموعه گفتارها و گفتگوهای نادر طالب‏‌زاده، مستندساز و صاحب‏‌نظر رسانه و هنر، با نام «راز رسانه» به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «راز رسانه» مجموعه گفتارها و گفتگوهای نادر طالب‌زاده، گامی است در جهت تبیین مبانی نظری و بایسته‌های رسانه‌های انقلاب اسلامی و شناخت سیاست‌های رسانه‌ای در غرب.

دفتر دوم «راز رسانه» که از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شده است، از چهار فصل تشکیل شده است. فصل نخست این کتاب «مسیحیت از دریچه سینما» را بررسی می‌کند. «قصه مسیح، قصه امروز ماست»، «برنابا، انجیلی که نمی شناسیم»، «مسیح این بار مصلوب نمی شود»، «تشنگی مسیحیت غرب برای شنیدن حرف های جدید» و «جذابیت روایت مسلمانان از مسیح» عناوین گفتگوهای این فصل است.

فصل دوم کتاب با عنوان «کم کاری نهادهای فرهنگی و خیزش نو»، به بحث‌هایی همچون «هنر انقلاب و مدیریت فرهنگی»، «ضعف نهادهای فرهنگی در فتنه ۸۸»، «ما کم کاری کردیم»، «جوان و دین گرایی»، «جنگ نرم و رسالت ما»، «ایران حرف برای گفتن دارد»، «فیلمهای جشنواره عمار؛ سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی»، «جشنواره عمار؛ فرم شکن و گفتمان ساز»، «رشد مطالعه، رسالت تاریخی ما»، «میرشکاک، حکیم و عارف و شاعر» و... می‌پردازد. در این فصل بحث‌های مهمی درباره بایدهای رسانه‌های انقلابی و سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی رسانه‌ای مطرح می‌شود.

راز رسانه

فصل سوم در بیش از ۱۰۰ صفحه به «مواجهه با آمریکا؛ وضعیت کنونی جهان» می‌پردازد و گفتارها و گفتگوهایی درباره فرهنگ اعتراض و بایدهای جنگ فرهنگی با آمریکا، جنبش وال استریت، سیاست سینمای هالیوود، نبرد رسانه‌ای انقلاب اسلامی با غرب، پوشالی بودن دموکراسی غربی، ماجراهای جنگ بوسنی، رسانه و حوزه بین‌الملل، تصویر ما در غرب و حساسیت رسانه‌های غربی روی رهبر معظم انقلاب می‌آید.

بخش چهارم کتاب هم به «سینما، مستند، راه پیش روی رسانه» از دیدگاه طالب زاده می‌پردازد و مباحثی چون «سینمای شریعت، سینمای حقیقت»، «راهکارهایی برای سینما»، «زن در سینما»، «سینما و مهدویت»، «سینمای جنگ ما و سینمای جنگ آنها»، «چشم انداز سینمای انقلابی»، «مستندسازی؛ بایدها و نبایدها»، «جایگاه مستند در تلویزیون»، «رسانه ایران، ایستادگی هایش است» در آن بیان می شود.

دفتر دوم «راز رسانه» در ۳۲۰ صفحه، قطع رقعی، دورنگ، ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰۰۰ تومان منتشر شده است. شهید آوینی در زمان حیاتش گفته بود: طالب‌زاده، «دیده‌بان انقلاب» و «چشم تیزبین انقلاب» است و همین امر مطالعه کتاب‌های وی را خواندنی‌تر خواهد کرد.

کد خبر 2493080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha