۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹

نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری خراسان شمالی تدوین می شود

نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری خراسان شمالی تدوین می شود

بجنورد- دبیر شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری استان در سال آینده ازسوی این شورا تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا لنگری صبح پنج شنبه در جلسه شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری استان در سال آینده به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیرخانه شورای پژوهشی این اداره کل خبر داد.

این مسئول گفت: هدف از تدوین این طرح جامع بررسی وضعیت موجود فرهنگ و هنر استان و رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری است.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح جمع بندی شاخص ها از سوی معاونت فرهنگی و هنری این اداره کل انجام شده و جلسات مشترکی با معاونت ها و روسای ستادی و کارشناسان در راستای هر چه بهتر برنامه ریزی کردن این طرح برگزار شده است.

لنگری اظهار داشت: همچنین در این راستا مصاحبه های چهره به چهره با اصحاب فرهنگ و هنر با بیش از هزار و ۲۰۰ نفرساعت با هنرمندان رشته هایی از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، ناشران، چاپخانه ها، مطبوعات، ادبیات داستانی، شعر و ... در بجنورد صورت گرفته و نتایج آن احصا شده است.

به گفته وی در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی نیز در این زمینه مصاحبه هایی با اهالی فرهنگ و هنر در رشته های مختلف موسیقی، هنرهای تجسمی، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، ناشران، چاپخانه ها، مطبوعات، ادبیات داستانی، شعر و ... انجام می شود.

دبیر شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: این مصاحبه ها با حضور ۱۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها و کارشناسان فرهنگی هر اداره هفته آتی در هر شهرستان صورت می گیرد تا از نتایج آن برای تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری خراسان شمالی استفاده شود.

 

کد خبر 2494145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha