۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹

از زمان اجرای طرح تحول سلامت/

۱۶۰هزارنفر‌ازخدمات بیمارستان‌های‌دولتی خراسان‌شمالی بهره‌مند شدند

۱۶۰هزارنفر‌ازخدمات بیمارستان‌های‌دولتی خراسان‌شمالی بهره‌مند شدند

بجنورد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت در استان بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خدمات درمانی درمانگاه های تخصصی بیمارستان های دولتی استان بهره مند شدند.

علی حق بین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و خراسان شمالی، بیش از ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت این استان از خدمات درمانی درمانگاههای تخصصی بیمارستان های دولتی بهره مند شده اند، اضافه کرد: بر این اساس تاکنون یک پنچم جمعیت خراسان شمالی از مزایای درمانی طرح تحول نظام سلامت بهره مند شده اند.

به گفته وی کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، ترویج زایمان طبیعی و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از مهمترین برنامه های درمانی اجرایی در قالب طرح تحول نظام سلامت در این به شمار می روند.

حق بین اضافه کرد: دیگر مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت در خراسان شمالی افزایش شمار پزشکان متخصص در این استان از ۹۳ پزشک به ۱۱۰ پزشک و کاهش ۳۰ درصدی میزان سزارین در خراسان شمالی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، نرخ تعرفه برای بیماران شهری از ۱۰ درصد به شش درصد و برای بیماران روستایی نیز از پنج درصد به سه درصد کاهش یافته است.

حق بین با اشاره به این که با اجرای این طرح ملی، هزینه‌های درمان کاهش و وضعیت درمانی بیش از پیش ارتقا یافته است، اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از ۹۰ درصد مردم از اجرای این طرح رضایت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خراسان شمالی در حال حاضر دارای شش بیمارستان دولتی در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج است و در آینده نزدیک بیمارستان شهرستان مانه و سملقان نیز در شهر آشخانه راه اندازی می شود.

کد خبر 2494853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha