۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳

سردار كاجی:

شهدا سند پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ايران هستند

شهدا سند پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ايران هستند

دامغان - يكی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا سند پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران هستند كه عزت، استقلال و آزادی برای كشور به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین كاجی شامگاه شنبه در آئین شب خاطره ها كه از سوی اجلاسیه شهدای شهرستان دامغان در محل حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل(ع) این شهر برگزار شد اظهار داشت: با وجود شهدا كه همچون ستارگانی هستند می توانیم راه حق و درست را بشناسیم و در آن گام برداریم.

وی تصریح كرد: یكی از اهداف برگزاری اجلاسیه شهدا شناخت بهتر، عمیق تر و به منزله تجدید میثاق با شهدا است كه باید یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینكه رزمندگان دامغانی باعث فتح الفتوح در دوران دفاع مقدس بودند اضافه كرد: ایشان در عملیات های مختلف جنگ تحمیلی شركت داشتند و این حضور برای همیشه تاریخ ثبت و ماندگار شد.

كاجی گفت: سنگرسازان بی سنگر كه همان جهادگران بی ادعای دامغانی بودند در كنار دیگر رزمندگان نقش مهم و تأثیرگذاری داشته و خدماتی شایسته از خود برجای گذاشته اند.

اجلاسيه شهداي شهرستان دامغان

دو هزار جهادگر دامغانی در حماسه دفاع مقدس حضور داشتند

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس نیز از حضور دو هزار جهادگر دامغانی در مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: ۴۶ شهید از سنگرسازان بی سنگر در دوران جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ابوالفضل حسن بیكی گفت: والفجر ۸ یكی از عملیات های سرنوشت ساز بود كه رزمندگان در آن كمر دشمن را شكستند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم ایران اسلامی كرده است

مدیر آموزش هیئت معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی در مركز آموزش پدافند هوایی سمنان نیز با بیان اینکه جنگ تحمیلی تجاوزی بود که منجر به یکی از طولانی ترین و ویرانگرترین جنگ های تاریخ شد، افزود: در عین حال آن دوران یکی از افتخار آمیزترین حماسه های پرشور ملت ایران را رقم زد.

سرهنگ سید داوود فرهادی با یادآوری اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم ایران اسلامی كرده است افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در وفاداری به امام(ره) و نظام ثابت قدم، استوار و از همراهان واقعی ملت بوده اند.

وی خاطرنشان ساخت: حضرت امام خمینی(ره) در دوران پیروزی انقلاب فرمودند ارتش جذب اسلام و ملت خواهند شد و آن سخن تحقق پیدا كرد كه نشان از اعتماد ایشان به ارتش بود.

سرهنگ سيد داوود فرهادي مدير آموزش هيئت معارف جنگ سپهبد صياد شيرازي

شهدا راه سعادت و عزت را به ما آموختند

مدیر آموزش هیئت معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی اضافه كرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ارزش های انقلاب گام های خوبی توانست بردارد و از خود خدماتی درخشان برجای بگذارد.

وی یادآور شد: شهدا راه سعادت و عزت را به ما آموختند و ما به بركت خون آنان است كه توانستیم با توطئه و ترفندهای دشمنان مقابله كنیم.

فرهادی تصریح كرد: ما به شهدا افتخار می كنیم و مدیون آن ها هستیم چرا كه به دلاورمردی ها و جانفشانی خود امنیت و آزادی را برایمان به ارمغان آوردند و باید یاد و خاطره شان را گرامی بداریم .

وی گفت: ملت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا تجدید بیعت كردند و این حضور حماسی قابل تقدیر است.

آئین شب خاطره ها از سوی مجمع رزمندگان اسلام، ستاد اجلاسیه شهدا و با همكاری هیئت امنای حسینه اعظم حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان دامغان برگزار شد كه در آن فرماندار، جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، روحانیت و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

شهرستان دامغان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۶۲۵ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است كه به نسبت جمعیت رتبه دوم كشوری را داراست .

کد خبر 2495479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha