۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۲۰

مهمان نواز:

۳۰ پروانه استاندارد اجباری در خراسان شمالی صادر شد

۳۰ پروانه استاندارد اجباری در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد - مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی از صدور ۳۰ پروانه استاندارد اجباری در سطح شهرستان های این استان از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.

فهمیه مهمان نواز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به لزوم دریافت پروانه استاندارد اجباری برای کلیه واحدهای تولیدی شامل انواع مصالح، فراورده ها، تجهیزات و تاسیسات ساختمانی و ...، از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در سطح استان صادر شده که صدور این پروانه ها تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از ابتدای امسال تاكنون ۵۱۷ نمونه برداری از فرآورده های واحدهای تولیدی در سطح شهرستان های استان صورت گرفت و در راستای اجرای طرح طاها در مراكز عرضه و توزیع كالا كه در دی ماه امسال برگزار شد یک هزار و ۶۱۷ فقره كالای بدون علامت استاندارد شناسایی شده است.

این مسئول تصریح كرد: در خصوص این تعداد كالای شناسایی شده فاقد علامت استاندارد، اقدامات قانونی و قضایی برای برخورد با واحدها و مراكز عرضه این كالاها انجام و همچنین كالاهای شناسایی شده، معدوم شده اند.

وی آرد برنج، آرد سوخاری، آرد گندم، آبلیمو، مربا، شیرآلات بهداشتی، رب گوجه فرنگی رقیق، كلید سه فاز، پریز سیار و ... را از جمله كالاهای شناسایی و معدوم شده درطرح طاها عنوان كرد.

مهمان نواز همچنین افزود: از ابتدای امسال تاكنون ۷۵۵ مورد بازرسی از نازل های سوخت در استان انجام شد.

مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی گفت: از بازرسی های انجام شده ۹۶ مورد مردودی بودند كه مورد اصلاح قرار گرفتند.

کد خبر 2496393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha