۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۱۰

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

۳۱ استاندارد ملی تاکنون اجباری اعلام شده است

۳۱ استاندارد ملی تاکنون اجباری اعلام شده است

بجنورد - مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۱ استاندارد ملی در زمینه تعیین معیار مصرف انرژی اجباری اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، فهیمه مهمان نواز افزود: این استانداردها که در راستای تعیین معیار مصرف انرژی در فرآیندهای تولید در صنایع انرژی‌بر تعیین شده مشمول صنایعی همچون سیمان، آهک، آلومینیوم، آجر ماشینی و فشاری، صنایع قند و شکر، تولیدآهن و فولاد، اوراق فشرده چوبی، ریخته‌گری موتور، صنایع ریخته‌گری چدن و فولاد، خمیر و کاغذ، لبنیات، گچ، پتروشیمی اعم از (اوره، آمونیاک، متانول، آروماتیک) روغن، و سرامیک، صنایع تایر و تیوپ، مواد پلاستیکی به شکل اولیه و لاستیک مصنوعی و روغن نباتی می شود.

وی اظهار کرد: همچنین طبق مفاد فصل دوم ماده ۱۲۱ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دولت به منظور اعمال صرفه‌جویی، منطقی‌کردن مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست، نسبت به تهیه و تدوین استانداردها و مشخصات فنی مرتبط با مصرف انرژی در تجهیزات، فرایندها و سیستم‌های مصرف‌کننده انرژی، اقدام کرده است.

مهمان نواز تصریح کرد: براین اساس کلیه مصرف‌کنندگان و واردکنندگان این تجهیزات ملزم به رعایت مشخصات و استانداردهای تعیین شده هستند.

وی گفت: سازمان ملی استاندارد مجری استانداردهای برچسب انرژی و معیار مصرف انرژی بوده و اجرای این طرح در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که موجب کاهش قیمت‌تمام‌شده محصولات تولیدی و کاهش اتلاف انرژی می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی همچنین از صدور پروانه استاندارد معیار مصرف انرژی برای شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان، بجنورد در سال های ارزیابی ۹۰، ۹۱ و ۹۲ در خراسان شمالی خبرداد.

کد خبر 2973961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha