۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۰

سومين جشنواره دانشگاه پاک به میزبانی 5 دانشگاه برگزار می شود

سومين جشنواره دانشگاه پاک به میزبانی 5 دانشگاه برگزار می شود

معاون اداره کل فرهنگی وزارت علوم گفت: سومين جشنواره و نمايشگاه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پاک به صورت منطقه اي و به ميزباني دانشگاه هاي تبريز، كردستان، بجنورد، يزد و خليج فارس بوشهر برگزارمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی عسگری با اعلام این خبر گفت: جشنواره دانشگاه پاك با محتواي پيشگيري اوليه از سوء مصرف موادمخدر و قرص هاي روان گردان با همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه ريزي شده و فراخوان این جشنواره از بهمن ماه سالجاری ابلاغ شده است.

وی افزود: اين جشنواره به صورت منطقه اي و به ميزباني دانشگاه هاي تبريز، كردستان، بجنورد، يزد و خليج فارس مي باشد كه هريك از دانشگاه هاي مذكور تعدادي از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي استان هاي همجواري را تحت پوشش خود دارد.

عسگری گفت: اين جشنواره در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي دانشجويان با محتواي پيشگيري اوليه از اعتياد درتلاش است ضمن اطلاع رساني به افراد سالم جامعه دانشگاهي از اين پديده شوم، افرادي را كه براساس باورهاي نادرست دچار نگرش مثبت شده اند نيز آگاه سازد و از ويژگي هاي خاص اين جشنواره اهميت به رويكرد هاي جذاب هنري و همچنين مشاركت و اهتمام جدي گروه هاي فرهنگي، اجتماعي و هنري دانشجويان دربرگزاري اين برنامه می باشد. 

وی با اشاره به بهره مندی حداكثري از ظرفيت هاي علمي اساتيد و متخصصين اين حوزه و توانمندي هاي فكري و اجرايي گروه ها و تشكل هاي دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها، افزود: استفاده از تجربيات دوره اول و دوم این جشنواره و مستندسازي آن امري ضروري به نظر مي رسد و درتلاش هستيم آثاربرگزيده و فاخر جشنواره هاي گذشته را با اين موضوع و درقالب هاي مختلف تدوين و جهت استفاده دانشجويان به دانشگاه ها ارسال كنيم.

معاون اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان افزود: سايت و نشريه پيشگيري نوين، توليد بسته آموزشي و فرهنگي، كنگره اعتياد و رفتارهاي پرخطر (با همكاري دفتر مشاوره وزارت علوم) ازجمله برنامه هاي ديگر اين اداره كل درجهت ارتقاي سطح سلامت روحي و جسمي دانشجويان مي باشد که باهمكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهد شد.

کد خبر 2496721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha