۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲

فرهنگ‌سازی در صنعت مد و لباس

فرهنگ‌سازی در صنعت مد و لباس

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از برگزاری نخستین همایش ملی فرصتها و چالش‌های مد و لباس کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالقاسم شیرازی، ترویج فرهنگ ایران اسلامی را در بخش طراحی لباس و مد ضروری دانست و گفت: این امر از جمله اهداف نخستین همایش ملی فرصت ها و چالش های صنعت مد ولباس در کشور است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک افزود: علاقه قشر جوان کشور به استفاده از مدل‌های متنوع پوشاک را نمی توان نادیده گرفت و اگر بخواهیم مردم و جوانان از لباس هایی که متناسب با فرهنگ و عرف جامعه ایران نیست، استفاده نکنند، باید برای مطالبات آنها در این حوزه فکر و تدبیر کنیم.

وی، همایش مذکور را بستر مناسبی برای فرهنگ سازی در صنعت مد و لباس و نیز شناساندن قابلیت و توانایی های کشور در این زمینه و ارائه راهکارهایی برای توسعه صنعت مدو پوشاک در ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در این زمینه علاوه بر دولت، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، صنعتگران و نهادهای فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین مهدی محمودی گفت: حوزه مد و لباس به عنوان یکی از مصادیق صنایع فرهنگی که هم در زمینه‌های اقتصادی و هم فرهنگی مطالب فراوانی برای ارائه دارد، به شمار می رود که بر این اساس، این همایش ملی برگزار می شود.

عضو اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک آسیب‌شناسی و شناسایی چالش‌های عمده صنعت مد و لباس، راهکارهای توسعه و حمایت از بخش خصوصی و نحوه ساماندهی، حمایت و نظارت بر آنها و آینده‌پژوهی اقتصادی و فرهنگی صنعت مد و لباس در نخستین همایش ملی فرصتها و چالش‌های مد و لباس بررسی می شود.

وی تصریح کرد: در کارگروه ساماندهی مد و لباس، اتحادیه کشوری صنف پوشاک در کنار وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور، نیروی انتظامی، دانشگاه الزهرا(س)، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی به عنوان حامیان و مشارکت کنندگان در این همایش یاد کرد.

 نخستین همایش ملی فرصت ها و چالشهای صنعت مد ولباس در کشور ، دوم اسفند ماه جاری در دانشگاه الزهرا(س) برگزار می شود.

کد خبر 2496737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha