۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۱۸

جعفری:

سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی در صنعت طیور کردستان

سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی در صنعت طیور کردستان

سنندج- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی کردستان عنوان کرد: از سال ۸۴ تا ۹۳ در صنعت طیور استان ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری بعد از ظهر دوشنبه  در جلسه کمیته راهبردی خوشه کسب و کار طیور که در سالن جلسات دفتر آموزش و پژوهش استانداری تشکیل شد، گفت: در صنعت طیور استان از سال ۸۴ تا ۹۳، ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: از اعتبارات صندوق توسعه تسهیلات لازم به طرح های تایید شده کردستان در حوزه طیور اختصاص پیدا کرده و تاثیر بسزایی در توسعه این صنعت در استان داشته است.

وی یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی در صنعت طیور را کاهش طول دوره جوجه ریزی ذکر کرد و اظهارداشت: ازجمله استانداردهای لازم برای صادرات محصولات بخش طیور کاهش طول دوره جوجه ریزی  که جهادکشاورزی استان به دنبال تحقق این مهم است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی کردستان بیان کرد: کاهش طول دوره پرورش باعث کاهش وزن وسن مرغ می شود و این امر در بازارپسندی آن هم در داخل و هم خارج کشور بسیار تاثیرگذار است.

جعفری با بیان اینکه موازی کاری آفت کار و برنامه ها است، ادامه داد: در ابتدا وزارت جهادکشاورزی به دلیل ایجاد موازی کاری که سردرگمی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و در مقاطعی هم مصرف کنندگان را به دنبال داشت، موافق این خوشه ها نبود.

وی اظهارداشت: امیدواریم با تعامل تمامی مسئولان سازمان ها ونهادهای مرتبط با این خوشه شاهد توسعه هرچه بیشتر صنعت طیور در استان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان شرکت ها حمایت از واحدهای کوچک تولیدی است، گفت: با ایجاد خوشه ها اقدام به کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می کنیم.

محمود قادرمرزی اظهارداشت: براساس بررسی های انجام شده کردستان برای ایجاد پنج خوشه صنعتی استعداد لازم را دارد ودر این راستا تاکنون خوشه فرش، مصالح ساختمانی و طیور مورد مطالعه قرار گرفته و به مشاور سپرده شده است.

وی بیان کرد: خوشه فرش به دلیل نبود عامل خوشه تاکنون اجرا نشده است و در اسفندماه امسال قرار شده کارگاه آموزشی به منظور توجیه و تربیت عامل های خوشه انجام شود.

وی به اقدامات انجام شده در خوشه طیور اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی سامانه پیام کوناه برای در جریان قراردادن اعضای خوشه با برنامه و جلسات، شرکت در نمایشگاه های توانمندی صنایع کوچک زارگرس و جلب موافقت ۴۵ عضو خوشه برای تشکیل نخستین شبک نرم خرید مشترک نهاده ها از جمله اقدامات انجام شده است.

کد خبر 2499024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha