۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۶

قدمی:

مدارس استثنایی از سرویس رایگان و بیمه درمانی برخوردار می شوند

مدارس استثنایی از سرویس رایگان و بیمه درمانی برخوردار می شوند

قزوین- رئیس اداره آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال طرح بیمه درمانی و سرویس رایگان در مدارس استثنایی سراسر کشور با اولویت مدارس مناطق محروم عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،مجید قدمی ظهر سه شنبه در همایش مدیران مدارس استثنایی استان قزوین گفت: باید تلاش کنیم نواقص گذشته وکارهایی مغفول مانده را به اجرا درآوریم تا به دانش آموزانی که شایسته خدمت رسانی بیشتری هستند کمک کنیم.

قدمی بیان کرد: بایدمعلمان و مدیران مدارس استثنایی به روزباشندو با استفاده از تجارب داخلی و کشورهای خارجی زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر در مدارس استثنایی را فراهم کنند.

قزوین

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد:بدلیل محدودیت های مالی باید با تدبیر و عقلانیت و برنامه حرکت کنیم تا ضمن استفاده مناسب از ظرفیت های موجود با خلاقیت و ابتکار و تجربه مدیریت ارزشمند کنونی مسیر اصولی و درست حرکت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با برخورداری از مشارکت والدین، نخبگان و مدیران قوی و کارآمد قادریم سیستم فعلی را به نحو مطلوبی اداره کنیم و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم لذا در طراحی جدید تلاش خواهیم کرد در کوتاهترین زمان ممکن شرایط را بهبود خواهیم بخشید.

اجرای سه طرح مهم استثنایی در سال آینده

وی اضافه کرد: با اولویت بندی مشکلات و چالش ها امیدواریم با دریافت اعتبارات لازم دغدغه مدیران مدارس استثنایی را حل کنیم تا معلمان فقط به فکر تعلیم دانش آموزان کشور باشند.

قدمی یادآورشد: فضای مدارس استثنایی را باید توام با آرامش و مهربانی و محبت و نشاط باشد تا روحیه دانش آموزان استثنایی احیاء شده و شرایط بهتری برای تحصیل اماده شود.

قزوین

کتب درسی مدارس استثنایی در سال آینده بموقع تامین وتوزیع می شود

این مسئول تصریح کرد: یکی از دغدغه های کنونی تامین و توزیع بموقع کتب درسی است که با تعیین یک تیم تخصصی فعالیتهایی صورت گرفته تا در سال اینده دیگر هیچ دغدغه ای برای تامین این کتب نداشته باشیم.

وی افزود: با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای خرید دستگاههای بریل چاپ کتب درسی مدارس استثنایی در سال آینده بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

قدمی اظهارداشت: آموزش فراگیر دانش آموزان از کارهای محوری سال آینده است تا بچه های دیرآموز و مراکز اختلال و یادگیری تحت پوشش قرار گرفته و بتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

این مسئول اظهارداشت: دانش آموزان مدارس استثنایی از سال آینده تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت که برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که خانواده ها می توانند با مراجعه به مدارس نسبت به استفاده از این تسهیلات رفاهی اقدام کنند.

قدمی گفت: با اختصاص ۲۷۰ میلیارد ریال زمینه دایر شدن سرویس مدارس استثنایی کلید خورده است که از سال آینده با اولویت مناطق محروم و سپس در ۲۰ استان کشور به طور رایگان سرویس ایاب و ذهاب دایر می شود.
 
وی اضافه کرد: استقلال مدارس استثنایی از دیگر اولویت های سال آینده است که در استانها این مدارس به صورت منطقه ای اداره و مدیریت خواهند شد و با استقرار کارشناسان فنآوری زمینه استقلال این مدارس فراهم می شود.

قدمی توجه به مسائل رفاهی معلمان و مدیران مدارس استثنایی را از دغدغه های مسئولان دانست و اظهارداشت: برقراری ۱.۲ و افزایش حقوق و خدمات رفاهی کارکنان و ایجاد مراکز آموزشی، توانبخشی، سنجش به صورت متمرکز در استانها، برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت و طرح آموزش فراگیر از طرح های مهمی است که عملیاتی خواهد شد.

قزوین

رئیس اداره آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تالیف کتب درسی دانش آموزان استثنایی از حالت انحصاری خارج خواهد شد و معلمان و مدیران می توانند در تالیف نقش داشته باشند و دیدگاهای خود را منعکس کنند که در این میان نیازهای روز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

۲۴ هزار تومان سرانه دانش آموزان استثنایی

وی افزود: سرانه هردانش آموز استثنایی ۲۴ هزار تومان است که با شناسایی خیرین امیدواریم بتوانیم با جذب منابع مالی خدمات موثری به این کودکان ارائه دهیم.

قدمی بیان کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار کودک استثنایی بدون سرپرست شناسایی شده که خدمات ویژه ای به این افراد داده خواهد شد و خدمات  درمانی نیز به صورت رایگان به این افراد اختصاص داده می شود.

این مسئول گفت: در حال حاضر تعداد ۷۲ هزار دانش آموز خاص و ۳۸ هزار دانش آموز فراگیر با تلاش دلسوزانه ۲۱ هزار معلم، مربی و مدیر در یک هزار و ۵۶۰ مدرسه استثنایی تحصیل می کنند.

کد خبر 2499652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha