۶ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۳۸

قدمی:

آموزش و پرورش استثنایی در جذب مربی توانبخشی مشکل دارد

آموزش و پرورش استثنایی در جذب مربی توانبخشی مشکل دارد

بجنورد- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش استثنایی به دلیل نداشتن مجوز استخدامی، در جذب مربی توانبخشی به شدت با مشكل مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید قدمی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به موانع جذب مربی توان بخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور، افزود: جذب نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی به دلیل نداشتن مجوز استخدامی به صورت طرح و به مدت دو سال انجام می شود.

وی ادامه داد: به دلیل آن که نیروهای توانبخشی در شهرهای بزرگ ساکن شده و كمتر به مناطق محروم توجه می كنند، مدارس استثنایی کشور با كمبود نیروی توانبخشی مواجه می شوند.

قدمی افزود: بسیاری از مناطق از جمله خراسان شمالی با كمبود نیروی توانبخشی مواجه هستند اما طرحی برای رفع این مشكل طراحی شده و امید می رود با اجرای این طرح مشکل کمبود نیروی توان بخشی در کشور به زودی مرتفع شود.

وی با اشاره به اقدامات موثر دولت و تدبیر امید در حوزه آموزش و پرورش استثنایی كشور اظهار كرد: امسال بحث آموزش بزرگسالان معلول در دستور كار قرار دارد كه مراحل مقدماتی انجام شده و برنامه ریزی های اساسی برای صورت گرفته است.

قدمی در ادامه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی را یكی از دغدغه های آموزش و پرورش و خانواده ها عنوان كرد و گفت: امسال مشكل سرویس مدارس این دانش آموزان در شهرهای بزرگ ۸۰ درصد و در مناطق محروم تا ۱۰۰ درصد رفع شده است.

به گفته این مقام مسئول امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای سرویس مدارس استثنایی در سطح كشور اختصاص داده شده كه ۸۰ درصد آن جذب شده است.

قدمی اجرای طرح بیمه آن دسته از دانش آموزان استثنایی كه نیاز به دارو دارند را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استثنایی برشمرد و اضافه كرد: در بحث بیمه، بخش دولتی حمایت هایی دارد و در بودجه سال ۹۴ نیز ۳.۵ میلیارد تومان برای موضوع بیمه و توانبخشی این دانش آموزان پیش بینی شد است.

وی همچنین از جایگزینی تبلت به جای كتاب های درشت خط برای دانش آموزان كم بینا در كشور خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه نیز حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشاركت خیرین با این حوزه تصریح كرد: خیرین به خوبی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی جذب می شوند و با مشاركت آنان نیز پروژه های بزرگ و اصلی اجرا می شود.

وی  در ادامه از احداث چهار اردوگاه برای دانش آموزان استثنایی در استان های خراسان رضوی، فارس، همدان و شمال كشور خبر داد.

قدمی افزود: در حال حاضر ۱۲۰ هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی کشور هستند و ۲۲ هزار نیروی انسانی نیز به این دانش آموزان ارائه خدمت می کنند.

وی گفت: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ حدود ۷۲ هزار دانش آموز در مدارس خاص كه عمده آنان كم توانان ذهنی هستند تحصیل می كنند و ۴۹ هزار نفر نیز به صورت تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در خاتمه از اجرای طرح سنجش از شانزدهم خردادماه جاری تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: هم اكنون برخی از استان ها اجرای این طرح را آغاز كردند.

وی افزود:  به دلیل آن که طرح سنجش به صورت خود گردان بوده و خانواده ها استقبال خوبی از آن دارند، فعلا برنامه ای برای قانونی شدن طرح سنجش نداریم.

 

کد خبر 2761612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha