۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

رتبه‌های زیر هزار کنکور در خراسان شمالی ۲۷ درصد افزایش یافت

رتبه‌های زیر هزار کنکور  در خراسان شمالی ۲۷ درصد افزایش یافت

بجنورد- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در کنکور سراسری امسال میزان کسب رتبه های زیر هزار از سوی دانش آموزان استان به نسبت کنکور سال گذشته ۲۶.۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سعیدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به عملکرد دانش آموزان خراسان شمالی در کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: در کنکور سراسری سال ۹۴ در این استان در گروه های آموزشی مختلف در مجموع ۱۱ هزار و ۷۹۹ داوطلب شركت کردند.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان شمالي از سنوات گذشته به منظور ارتقاي سطح علمي دانش آموزان و كسب رتبه هاي برتر در كنكور اقدامات موثري انجام داده است.

این مسئول ادامه داد: امسال ۱۸۹ نفر از دانش آموزان استان در كنكور سراسری موفق به كسب رتبه زير هزار شدند كه اين ميزان به نسبت عملکرد سال گذشته دانش آموزان استان در کسب رتبه زیر هزار رشدی ۲۶.۹۲ درصدي داشت.

نشست سعیدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی

سعيدي اظهار داشت: همچنین در کنکور سراسری امسال رتبه هاي زير ۱۰ در استان دو نفر، زير ۱۰۰، ۳۳ نفر و دانش آموزان کسب کننده رتبه های ۱۰۰ تا هزار نیز ۱۵۴ نفر بودند.

وي گفت: سال گذشته خراسان شمالي در مجموع گروه هاي آزمايشي كنكور سراسري رتبه هشتم كشوري را كسب كرد و در حالی که این رتبه برای امسال هنوز اعلام نشده است، نتایج دانش آموزان نشان می دهد در این زمینه نیز رتبه خراسان شمالی ارتقا یافته است.

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي در ادامه با اشاره به فعاليت پنج كميته در پروژه مهر استان اظهار داشت: پروژه مهر، پروژه ای ملي است كه سال گذشته از محل اعتبارات استانداري خراسان شمالي و اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به استان و نوسازي مدارس در راستای آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اجرایی شد و امسال نيز تلاش داريم تا اعتبارات خوبي به این پروژه در استان تخصيص داده شود.

سعيدي افزود: البته مهر ماه سال ۹۴ و آغاز سال تحصیلی جدید به نسبت سال های گذشته شرایط ویژه ای دارد چرا که ساختار نظام آموزشي طرح ۶، ۳،۳ استان از مهر امسال كليد مي خورد.

نشست سعیدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی

وی در ادامه در خصوص نقل و انتقال فرهنگيان نيز اضافه كرد: برای سال تحصیلی جدید ۱۸۷ نفر از فرهنگيان خراسان شمالی متقاضي نقل و انتقالات داخل استان بودند كه نتيجه آن امشب از طریق پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش اعلام مي شود.

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي همچنین زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان را تا پانزدهم مردادماه جاري اعلام كرد و گفت: تاكنون ۸۵ درصد دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام شدند.

وي در خاتمه از نوسازي ۴۰ مدرسه استان طي سال جاري خبر داد و افزود: اعتبارات نوسازي مدارس نیز اعلام شده اما هنوز ميزان نقدينگي آن مشخص نشده است.

کد خبر 2868390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha