۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹

از ابتدای امسال/

شرکت آبفار خراسان شمالی دو هزار کنتور خراب روستایی را تعویض کرد

شرکت آبفار خراسان شمالی دو هزار کنتور خراب روستایی را تعویض کرد

بجنورد- مديرعامل و رئيس هيئت مديره شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ کنتور خراب در روستاهای این استان تعویض شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید روشن روان صبح پنج شنبه در جلسه مدیرعامل و ناظران اداره مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان های استان در زمینه بهبود خدمات شرکت آبفار در استان، اظهار داشت: یکی از این اقدامات شناسایی و تعویض کنتورهای خراب است.

وی اضافه کرد: تعويض كنتور، اقدامی مستمر و دائمي است چرا که عواملي مانند قدمت كنتور، نوع و جنس كنتور، سختي و سبكي آب عبوري از كنتورها و تغییرات آب و هوایی، نحواه نگهداری توسط مشترک گاهی دستکاری کنتور توسط مشترک  تاثير مستقيم بر عمر مفيد كنتورها دارد و در هر دوره از قرائت كه انجام مي‌شود، تعداد جديدي از كنتورهاي مشتركان به ليست كنتورهاي خراب افزوده مي‌شود.

روشن روان اظهار داشت: در این زمینه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه پنج هزار و ۸۴۵ کنتور خراب توسط همکاران شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی شناسایی شده كه نياز به تعويض دارند اما در واقعیت تعداد کنتورهای خراب بیش از این تعداد است.

وی افزود: در راستای تعویض کنتورهای خراب از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مجموع دو هزار و ۴۱۳ کنتور خراب در روستاهای استان تعویض شده اند.

روشن روان گفت: از این تعداد کنتور که از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه در روستاهای خراسان شمالی تعویض شده اند، ۲۵۷ کنتور در روستاهاي شهرستان بجنورد، ۵۴۲ کنتور در روستاهاي شيروان، ۵۱۳ کنتور در فاروج، ۳۰۱ کنتور در مانه و سملقان، ۹۹ کنتور در  راز و جرگلان، ۵۸۸ کنتور در اسفراين، ۲۰ کنتور در گرمه و ۹۳ کنتور نیز در روستاهاي شهرستان جاجرم تعويض شد.

به گفته وی در خراسان شمالی ۳۱ مجتمع آبرسانی در دست اجرا با میانگین ۶۰ درصد پیشرفت وجود دارد که برای اجرای آن ها تاکنون ۳۷۱ میلیارد ریال از محل منابع مختلف هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۰۶ هزار و ۸۴۴ مشترک را در ۶۰۷ روستا با ۳۱۹ هزار و ۶۱۴ نفر جمعیت زیرپوشش دارد.

اين استان  در حال حاضر ۹۱۱ هزار نفر جمعيت دارد که ۴۸.۵ درصد آن روستایی هستند و بر اساس گزارش دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی، ۷۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان دارای آب آشامیدنی سالم هستند.

کد خبر 2501009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha