۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۷

موزونی:

قصه‌گویان خارجی سفیران فرهنگی ایران در کشورشان باشند

قصه‌گویان خارجی سفیران فرهنگی ایران در کشورشان باشند

کرمانشاه- مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کرمانشاه گفت: خوشحالم که اولین ارتباط ما با کشورهای خارجی از زبان قصه بود و انتظار داریم این قصه گویان سفیران فرهنگی ایران در کشورهایشان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا موزونی ظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه  این جشنواره را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی کرمانشاه به ایران و تمام جهان معرفی کرد.

وی رسیدن به نقاط مشترک فرهنگی را یکی از دستاوردهای این جشنواره برشمرد و گفت: در این جشنواره به نقاط مشترکی با قصه‌گویان خارجی رسیدیم که بیانگر تشابه فرهنگی و فطرت مشترک انسان‌ها است.

وی خطاب به قصه‌گویان خارجی جشنواره گفت:  امیدواریم شما در بازگشت به کشورتان سفیران فرهنگی ایران و کرمانشاه باشید.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است توسط کشورهای دیگر و دولت‌های آنها مردم ایران به گونه‌ای دیگر معرفی شده باشد، گفت: شما قصه‌گویان خارجی دیدید که مردم ایران مردمی خونگرم و مهمان نوازند، پس پیام نوع‌دوستی ما را به عنوان سوغات در چمدان خود بگذارید و به کشورهایتان ببرید.

موزونی با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در کرمانشاه، گفت: کرمانشاه سرزمین داستان‌های کهن و اسطوره‌ای است.

دبیر اجرایی جشنواره گفت:  مردم کرمانشاه هموراه نشان داده‌اند آفرینشگر قصه‌های تاریخی و حماسی هستند و شاهد آن نیز سنگ‌نوشته‌های بیستون و طاقبستان و پیکر جانبازان کرمانشاه است.

کد خبر 2501067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha