۳ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۴۱

لباف خانیکی:

مشهد مقدس مقصد نیمی از گردشگران خارجی است

مشهد مقدس مقصد نیمی از گردشگران خارجی است

مشهد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس مقصد نیمی از گردشگران خارجی است که به ایران سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رجبعلی لباف خانیکی شامگاه شنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه بازاریابی صنایع دستی در محل هتل سی نور مشهد بیان کرد: شهر مشهد مقدس همه ساله پذیرای ۲۵ میلیون زائر و گردشگر است و از تعداد ۵۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی که به کشور سفر می کنند مقصد نیمی از آنها مشهد است.

وی افزود: وجود حرم مطهر رضوی باعث شده است اجناس شهر مشهد متبرک شود و لذا همین مورد انگیزه ای برای خرید در زائران به وجود می آورد تا  آنها خود را مکلف به خرید بدانند.

وی ادامه داد: ما بیش از همه  تنوع صنایع دستی را در مشهد داریم و ۱۰۰ رشته فعال صنایع دستی در این شهر وجود دارد که هر کدام در حد کمال است و این را از دو منظر می توان نگاه کرد اول از منظرسود آوری دوم از جنبه فرهنگی آن است که این جنبه اهمیت بیشتری دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: در جامعه امروز تنها پدیده ای که ماموریت فرهنگ سازی را دارا است و الهامات، مقدسات، اسطوره ها و می تواند تمامی نشانه های فرهنگی ما را بنگارد و در بین جوامع داخلی و خارجی منتشر کند همین صنایع دستی است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی وقتی در این امرموفق می شود که با گردشگری عجین شده و گردشگری محفلی برای ابلاغ صنایع دستی به دیگر نقاط جهان شود.

لباف خانیکی ازصداقت هنرمندان به عنوان مسئله ای حائز اهمیت یاد کرد و ادامه داد: هنرمند صادق می تواند هم سازه ها را به طور صمیمانه با آمیختن عشق و انگیزه بسازد و هم در فروش آن صادق بوده و بازار های جهانی را تسخیر کند.

کد خبر 2502507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha