۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰

نفرات برتر جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب معرفی شد

نفرات برتر جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب معرفی شد

اهواز - نفرات برتر بیست و یکمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب در منطقه آزاد اروند در آبادان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب و ششمین جشنواره بین المللی(ایکاهو) با عنوان جام اروند قرار است از ۲۹ بهمن سال جاری کار خود را آغاز شد و شب گذشته با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

این جشنواره به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند و توسط فدراسیون سوار کاری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و سازمان جهانی نظارت بر برگزاری مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب جهان(ایکاهو) نیز مسئولیت نظارت و داوری بر مسابقات را داشت.

داوران این دوره از مسابقات از سه کشور آلمان، سوریه و مصر بودند که قرار است در حدود ۱۵۰ اسب شرکت کننده از سراسر کشور را قضاوت کردند.

تاکنون بهترین دوره های برگزاری این مسابقات در استان خوزستان صورت گرفته است و به دلیل سطح بالای مسابقات در این استان، میزان حضور از سراسر کشور برای شرکت و صعود به رده های بالای رقابتی در دوره هایی که در استان خوزستان برگزار می شود بالا است.

شب گذشته بعد از پایان رقابت های نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند. در بخش كره مادیان‌های خالص ایرانی دو ساله، اسب «نهال رخ» به مالكیت سعید نادی خلف با ۲۶۶ امتیاز مقام اول را كسب كرد. در بخش كره مادیان‌های خالص ایرانی سه ساله، اسب «ملودی» به مالكیت حمید عشایری با ۲۶۲ امتیاز در مكان اول قرار گرفت. در بخش مادیان‌های خالص ایرانی چهار سال به بالا اسب «دیبارخ» به مالكیت نادی خلف با ۲۶۸.۵امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت.

در بخش كره نریان‌های خالص ایرانی یك ساله اسب «والامقام‌بامیان» به مالكیت بامیان با ۲۶۴ امتیاز مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد. در بخش كره نریان‌ها خالص ایرانی دو ساله اسب «نادرخان» به مالكیت صنایع پلاستیك خوزستان با ۲۶۶ امتیاز در مكان اول جای گرفت. در بخش كره نریان‌های خالص ایرانی سه ساله اسب «موج كارون» به مالكیت صنایع پلاستیك خوزستان با ۲۶۸ امتیاز در رده نخست قرار گرفت.
 
در بخش نریان‌های خالص ایرانی چهار تا شش ساله اسب «لایق حمامی» به مالكیت كریم‌زاده و با ۲۶۷ امتیاز مكان اول را ازآن خود كرد. در بخش نریان‌های خالص ایرانی هفت سال به بالا اسب «فولاد باغبان‌زاده» به مالكیت باغبان‌زاده و ۲۷۱ امتیاز در رده اول جای گرفت. در بخش آیندگان خالص ایرانی اسب «ونس» با مالكیت باشگاه سواركاری كارون به مقام قهرمانی رسید.

در بخش آیندگان رده ایكاهو، اسب «یلدا» با مالكیت مسعود بچاری مقام اول را به خود اختصاص داد. در بخش كره مادیان‌های رده ایكاهو یك ساله اسب «والریا اوكسین» با مالكیت بابك بهادری با ۲۷۱ امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت.

در بخش كره مادیان‌های رده ایكاهو دو ساله اسب «ایجی جودینا» با مالكیت علی سعدی مقام اول را كسب كرد. در بخش كره مادیان‌های سه ساله اسب «مادرنا ان‌ای» با مالكیت رضا الله‌دادی با ۲۷۹.۵ امتیاز در مكان اول قرار گرفت. در بخش مادیان‌های رده ایكاهو اسب «لیدی آنجلینا» با مالكیت كردونی با ۲۸۰ امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

در بخش مادیان‌های رده ایكاهو اسب «جزف نادیلا» با مالكیت سعید كردونی با ۲۸.۵ امتیاز جایگاه اول را كسب كرد. در بخش آیندگان رده ایكاهو اسب «ویول اشیرف» با مالكیت رضا محمدی در مكان اول قرار گرفت. در بخش كره نریان‌های رده ایكاهو یك ساله اسب «والی خان» با مالكیت علی سعدی و با امتیاز ۲۷۰ در رده اول ایستاد.

در بخش كره نریان‌های رده ایكاهو ۲ ساله اسب «دی بهیج» با مالكیت رضا كردونی و با ۲۷۸ امتیاز مقام قهرمانی را كسب كرد. در بخش كره نریان‌های رده ایكاهو سه ساله اسب «مدعی» با مالكیت محمود عسگری و با ۲۷۵ امتیاز جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

در بخش كره نریان‌های رده ایكاهو اسب «كالین» با مالكیت باشگاه نیك‌روان و با ۲۷۶.۵ امتیاز در رده اول جای گرفت. در بخش كره نریان‌های رده ایكاهو هفت سال به بالا نیز اسب «دیجی امید سعدون» با مالكیت سعید صدیقی و با ۲۷۸.۵ امتیاز از تبریز در جایگاه اول قرار گرفت. تمام اسب‌های برتر به جز اسب آخر از خوزستان بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب و ششمین جشنواره بین المللی ایکاهو، از ۲۹ بهمن الی ۱ اسفند سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی منطقه آزاد اروند برگزار شد.

کد خبر 2502927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha