۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴

سرپرست یک گروه موسیقی:

همکاری طراحان لباس با گروه‌های موسیقی گامی مثبت است

همکاری طراحان لباس با گروه‌های موسیقی گامی مثبت است

سرپرست گروه موسیقی «آوای مهربانی» به اهمیت لباس و طرح آن اشاره و بیان کرد: باید طراحی لباس برای گروه‌های موسیقی هماهنگ با فرهنگ ایرانی- اسلامی و متناسب با جامعه امروز باشد.

به گزاش خبرگزاری مهر، سهیلا پورگرامی، سرپرست گروه موسیقی «آوای مهربانی» لباس را عنصر مهمی در اجرا دانست و گفت: لباس بسته به نوع فعالیت یک گروه موسیقی نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای این بخش بازی می‌کند. یک گروه فولکلور قطعا با تاکید بر سنتهای داخلی لباس خود را انتخاب می کند اما قطعا هر گروه موسیقی بر اساس مولفه‌های موجود در سبک خود نوع خاصی از لباس را انتخاب می‌کند.

او با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره مد ولباس گفت: برگزاری جشنواره مد ولباس در تغییر دیدگاه مردم نسبت به زیبایی‌شناسی و سنت‌ها بسیار موثر عمل کرده به نحوی که طی سال های اخیر نگاه مردم به تفاوت و سلیقه های مختلف متمایل شده که به نظر من بسیار موثر است.

سرپرست گروه موسیقی «آوای مهربانی» افزود: باید طراحی لباس‌ها منطبق بر جامعه امروزی باشد تا مردم بتوانند آنچه را که می‌بینند بدون مشکل و با راحتی خیال استفاده کنند. به نظر من باید ببینیم عامه مردم چه لباس هایی را می توانند بپوشند لذا باید بیشتر روی این بخش تمرکز کنیم.

پورگرامی همکاری طراحان با گروه‌های موسیقی برای ترویج لباس ایرانی را یک گام مثبت خواند و اظهار کرد: من معتقدم که برای ترویج طرح های زیبای لباس ایرانی می توانیم از گروه‌های موسیقی بهره ببریم. خود من برای این بخش پیشقدم هستم زیرا با استفاده از هنرمندان روند فرهنگسازی شدت رشد بالاتری پیدا می کند.

او ادامه داد: متاسفانه من هنوز نتوانستم یک اسپانسر خوب برای لباس‌های گروهم داشته باشم. البته به شخصه دوست دارم که لباس های اجرایمان رنگ و بوی سنت‌ها و شهرهایمان را داشته باشد زیرا به فضای موسیقی جان می‎بخشد.

کد خبر 2506537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha