۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس:

جشنواره مدولباس فجر ویترین فعالیت‌های وزارت ارشاد است

جشنواره مدولباس فجر  ویترین فعالیت‌های وزارت ارشاد است

نماینده آذربایجان شرقی و تبریز با تاکید بر مثبت بودن فرهنگسازی در عرصه مد و لباس گفت: جشنواره مد و لباس فجر، نمایانگر تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده آذربایجان شرقی و تبریز با تاکید بر مثبت بودن فرهنگسازی در عرصه مد و لباس به وسیله برگزاری جشنواره‌ها در این باره گفت: در خصوص مساله مد و لباس و برگزاری جشنواره‌ها باید کارشناسی صحبت کرد اما من نظر خودم را می‌گویم که شاید جنبه های کارشناسی آن قابل تامل باشد.

او ادامه داد: من معتقدم که برای رشد فرهنگسازی در این عرصه نیازمند حضور تمام دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هستیم و وزارت ارشاد نباید به تنهایی در این اقدام حرکت کند.

این نماینده تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید به موازات یکدیگر فرهنگسازی کنند. عدم همکاری همه جانبه باعث شده است که جشنواره‌ها و همایش‌ها بعد از برگزاری در تمام بخش‌ها نه فقط مد و لباس، به فراموشی سپرده شود. باید برای این مساله یک چاره اندیشی کرد. البته دولت نمی‌تواند به صورت مستمر جشنواره‌ها را ادامه دهد لذا باید بخش خصوصی فعال شود.

سعیدی با اشاره به اهمیت بخش لباس‌های محلی در کشور گفت: نکته بعدی این است که ما هنوز لباس‌ها و پوشش‌های محلی و سنتی خودمان را نتوانسته‌ایم در جامعه جا بیاندازیم که امیدوارم با دنبال کردن این جشنواره‌ها شاهد چنین اتفاقی باشیم.

او تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها به پر شدن خلایی می‌انجامد که سالها بود به آن توجه نشده بود لذا من معتقدم که این یک حرکت مثبت است. قطعا خلایی که در بخش لباس طی سالها به وجود آمده با جشنواره‌ها پر می شود اما علاوه بر جشنواره باید صدا و سیما و فعالان هنر را نیز پررنگتر ببینیم زیرا آنها در عرصه الگوسازی بسیار موثر هستند.

این نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در بخش لوازم التحریر بچه ها بیشتر به سمت اقلامی تمایل پیدا می کنند که قهرمانان شناخته شده دارند و برای آنها از قبل الگو ساخته اند. از سوی دیگر ما اساطیر خودمان را نشان می دهیم و سعی می کنیم با چاپ آنها روی لوازم التحریر دانش آموزان را جذب کنیم اما دلیل عدم جذب دانش آموز این است که ما زمینه را برای این انتخاب آماده نکرده ایم.

سعیدی ادامه داد: برای موفقیت یک بخش باید روی لباس سنتی و به روز شدن آن تمرکز کنیم اما نکته دیگر این است که باید قبل از همه اقدامات برای آن برنامه سازی و فرهنگسازی کنیم. مثلا ما در مراسم های رسمی شاهد حضور لباس های محلی هستیم اما بعد از اتمام این مهمانی‌ها دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. زیرا ما هنوز نتوانستیم همگام با انتظارات و هنجارهای جامعه حرکت کنیم اما اقدامات هوشمندانه در جشنواره می تواند به این امر بیانجامد.

او تاکید کرد: باید الگویی ارائه کنیم که سیاسی نباشد، به روز باشد، انتظارات و نیازهای مردم را پوشش بدهد و هنجارها را نیز مدنظر قرار دهد لذا باید با میانه روی حرکت کنیم و از افراط و تفریط خودداری کنیم. با یک نگاه درست می توان از طریق این جشنواره الگوی مناسبی را ارائه کنیم. من معتقدم که این جشنواره بسیار مثبت است و بیانگر فعالیت خوب و منسجم وزارت ارشاد است.

کد خبر 2506557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha