۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۹

حسن بیگی:

گردشگری پتانسیلی مهم برای درآمد زایی و اشتغالزایی است

گردشگری پتانسیلی مهم برای درآمد زایی و اشتغالزایی است

اراک-سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: گردشگری پتانسیلی مهم برای درآمد زایی و اشتغالزایی بوده که تاکنون مغفول مانده و باید در اهداف کلان اقتصاد استان به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی صبح پنجشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی، با تاکید بر آمادگی دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های خدمات رسان برای استقبال از مسافران نوروزی در استان، گفت: فلسفه نوروز زنده شدن بوده و جلسات این ستاد باید در شهرستان های تابعه به ریاست فرمانداران استان برگزار و برنامه ریزی های مورد نیاز انجام شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی استان و عضو ستاد اجرایی خدمات سفر باید پیرو دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با تمام توان در اجرای برنامه های استقبال از مسافران نوروزی همکاری کنند.

سرپرست استانداری استان مرکزی با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه با عید نوروز، افزود: برخورد مناسب با مسافران و میهمانان نوروزی، ارائه خدمات مطلوب، رعایت شئونات اسلامی با توجه ویژه به برنامه های ایام فاطمیه در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

تبدیل شعارها در حوزه گردشگری به برنامه های هدفمند

حسن بیگی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان مرکزی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی بوده و تدابیر لازم برای این ایام اندیشیده شده، گفت: حرکت در مسیر باروری ظرفیت های گردشگری، لبیک به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه نگاه تصمیم سازان استان در حوزه گردشگری باید از شعار به برنامه های هدفمند در باروری ظرفیت های این صنعت تغییر یابد، اضافه کرد: گردشگری پتانسیلی مهم برای درآمد زایی و اشتغالزایی است که تاکنون مغفول مانده و باید در اهداف کلان اقتصاد استان جایگاه خود را بیابد.

سرپرست استانداری استان مرکزی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در حوزه گردشگری و صنایع دستی از قابلیتهای بالایی برخوردار است، گفت: در صورت حرکت هدفمند و اصولی می توان این بخش را به یکی از کانون های مولد اقتصادی و اشتغالزایی تبدیل کرد.

حسن بیگی ادامه داد: این حوزه نه تنها در تولید ثروت و اشتغالزایی قابلیت بالا دارد؛ بلکه تقویت آن به معنای گسترش خرده فرهنگ های بومی و هویت کالبدی فرهنگ استان است.

وی با اشاره به اینکه ایام نوروز بهترین زمان برای پرداختن به صنعت گردشگری و معرفی داشته های این حوزه در استان است و می طلبد که دستگاه های اجرایی و کمیته های مختلف این ستاد، تلاش مضاعفی را برای نشان دادن قابلیت های گردشگری و صنایع دستی و تقویت زیرساخت های این بخش داشته باشند.

رعایت حسن خلق و اخلاق مداری در استقبال از مسافران نوروزی

سرپرست استانداری استان مرکزی با تاکید بر رعایت حسن خلق و اخلاق مداری در استقبال از مسافران نوروزی در استان، گفت: باید با رویکردی به استقبال مسافرین نوروزی رویم و با ارائه خدمات مناسب زمینه رضایتمندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان را فراهم کنیم.

حسن بیگی با اشاره به اینکه انجام تعمیرات و حفاری های توسط شهرداری ها و دستگاه های خدمات رسان در ایام تعطیل شود، افزود: کنترل بازار، پاکیزگی محل اسکان مسافران، ایجاد نشاط شهری، تامین مورد نیاز سرویس های بهداشتی، کنترل نقاط حادثه خیز به ویژه در محورهای ساوه از مواردی است که ستاد اجرایی خدمات سفر باید به آنها توجه جدی داشته باشد.

راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها برای تسهیل در ورود گردشگران به استان، نظارت بر رستوران ها و نمازخانه های بین راهی، کنترل نقاط حادثه خیر در استان و نظارت بر بازار در ایام نوروز از تاکیدات سرپرست استانداری استان مرکزی در این ستاد بود.

تلاش برای کاهش حوادث رانندگی در ایام نوروز

معاون عمرانی استانداری مرکزی در این نشست با تاکید بر اینکه اعضای ستاد خدمات سفر این استان همه توان خود را برای ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران نوروزی به کار گیرند، گفت: اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در ایام نوروز برنامه های ویژه ای را برای دیدار با خانواده های معظم شهدا، عیادات از بیماران، سالمندان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تدوین کنند.

مهدی زندیه وکیلی با اشاره به اینکه استان مرکزی از محورهای پرتردد کشور در ایام مختلف سال به ویژه نوروز است، افزود: دستگاه های ذیربط باید برای کاهش آمار حوادث رانندگی در این استان تلاش کنند.

تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی ستاد سفرهای نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این نشست از تشکیل ستاد خدمات سفر استان و ۱۰ کمیته تخصصی خبر داد و گفت: ستاد خدمات سفر کشور سیاست ها و برنامه های ویژه ای را برای استان ها تعریف کرده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سید محمد حسینی ادامه داد: در ایام نوروز ۹۴ تورهای محلی در استان مرکزی پیش بینی شده که نقش موثری در معرفی پتانسیل های گردشگری و صنایع دستی این استان دارد.

وی با بیان اینکه مانور آمادگی ستادسفرهای نوروزی استان مرکزی ۲۶ اسفند برگزار می شود، اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد خدمات سفر کشور مقرر شده در استان ها قبل از ایام نوروز عملیات تمرینی آمادگی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نظارت ویژه بر جایگاه های سوخت، نمازخانه ها و سرویس بهداشتی های بین راهی و داخل شهری، نصب تابلوهای مورد نیاز و ارائه خدمات لازم و به موقع را از جمله موارد مورد توجه برای پذیرایی از مسافران نوروزی عنوان کرد.

کد خبر 2507195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha