۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

فتحی:

۲۲ ذخیرگاه جنگلی در استان ایلام وجود دارد

۲۲ ذخیرگاه جنگلی در استان ایلام وجود دارد

ایلام-معاون فنی منابع طبیعی استان ایلام گفت: ۲۲ ذخیرگاه جنگلی در استان ایلام وجود دارد.

حجت الله فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۶۴۲ هزار هکتار از گستره ۲۰ هزار کیلومتر مربعی استان ایلام دارای پوشش جنگلی است که بخش اعظمی از این جنگل ها را درختان بلوط تشکیل می دهند.

وی بیان داشت: ۷۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در جریان سفر امسال رئیس جمهوری به ایلام برای مقابله با خشکیدگی درختان بلوط به این استان اختصاص یافته و ۷۰ درصد کار مبارزه با خشکیدگی جنگل ها و درختان بلوط استان اجرا شده است.

این مسئول اظهار داشت: استان ایلام دارای ۲۲ ذخیرگاه جنگلی است که ده ها گونه بار ارزش و کمیاب در این ذخیره گاه ها تحت حفاظت و حمایت منابع طبیعی است.

فتحی بیان داشت: گونه های زربین، ارغوان، سماق، گلابی وحشی، بادام کوهی، لرگ، پده، محلب و زبان گنجشک گونه غالب این ذخیره گاه ها به شمار می روند.

وی از احداث باغ بذر گیاهان دارویی و صنعتی در ایلام خبر داد و گفت: این طرح موجب توسعه کشت گونه های دارویی در استان می شود.

معاون منابع طبیعی ایلام از توسعه و کشت گیاهان دارویی در ایلام خبر داد و گفت: استان ایلام با توجه به شرایط آب و هوایی، مستعد توسعه و کشت انواع مختلف گیاهان دارویی و صنعتی از جمله لاله واژگون، گل نرگس، رزماری و... است.

کد خبر 2507968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha