۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴

صابری:

۷۰ درصد اعتبارات استانی منابع طبیعی خراسان شمالی محقق شد

۷۰ درصد اعتبارات استانی منابع طبیعی خراسان شمالی محقق شد

بجنورد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات استانی در حوزه منابع طبیعی محقق شده و انتظار می رود تا پایان سال این میزان به ۹۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی صابری پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار کرد: از پانزدهم تا بیست و یکم اسفندماه به نام هفته منابع طبيعي نامگذاري شده و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي نيز برنامه هايي به مناسب اين هفته در دستور كار قرار داده است.

وي گفت: توزيع ۳۸۰  هزار اصله نهال رايگان در ادارات منابع طبيعي استان، توزيع نهال در مصلي امام خميني(ره) بجنورد، غرس نهال در كوه باباموسي، نهال كاري در امام زاده سيد عباس(ع) بجنورد و ... از جمله برنامه هاي هفته منابع طبيعي است.

صابري اظهار داشت: بهره برداري از پروژه آبخيزداري در شهرستان گرمه، برگزاري گردهمايي دهياران با هدف بيان اهميت منابع طبيعي در شهرستان راز، گردهمايي شركتهاي تعاوني بخش منابع طبيعي و ... از ديگر برنامه هاي اجرايي اين هفته است.

وي با اشاره به اينكه نهالکاری در باغ گياه شناسي دانشگاه دولتي بجنورد يكي ديگر از برنامه هاي اداره كل منابع طبيعي استان به مناسبت هفته منابع طبيعي است تصريح كرد: در اين باغ گونه هاي مختلف درختي و درختچه ای خراسان شمالی با اهداف آموزشی کشت می شوند.

صابري در ادامه در خصوص اعتبارات و عملكرد اين اداره كل طي سالجاري بيان داشت: امسال اداره كل منابع طبيعي استان چهار ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان اعتبار استاني داشت كه تاكنون ۷۰ درصد تخصيص داده شده و از محل اعتبارات ملي نيز اعتبار چهار ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان با تخصيص ۵۶ درصد داشته است.

وي اجراي هفت طرح استاني آبخيزداري، تامين و توليد نهال، آماده سازی ۳۸۰ هزار اصله نهال، بهره برداري از پروژه هاي مرتعي و جنگلداري، كشت پسته، احداث آبشخور، تشكيل تعاوني ها و آموزش حوزه ترسيب كربن و ... از جمله اقدامات اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان طي سال جاري عنوان كرد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: اجراي طرح حفاظت و حراست از جنگل، ترويج و توانمندسازي جوامع محلي در حوزه منابع طبيعي از محل اعتبارات ملي نيز از ديگر اقدامات اين اداره كل به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است كه از اين وسعت یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار نيز جنگل است.

کد خبر 2510673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha