۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۰۴

طاهری:

نباید به امر معروف نگاه مقعطی داشت

نباید به امر معروف نگاه مقعطی داشت

زاهدان - فرماندار شهرستان نیمروز گفت: نباید به امر معروف نگاه مقطعی داشت بلکه باید این فریضه مهم دینی در تمامی ابعاد زندگی و در هر زمان جاری و ساری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی طاهری شامگاه سه شنبه در کمیته امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز اظهار داشت: مساله امر به معروف و نهی از منکر را باید در همه عرصه های زندگی مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه به ویژه در زمینه مصرف انرژی گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در ابعاد گوناگون زندگی از جمله حفظ محیط زیست، صرفه جویی در آب و انرژی و رفتار مردم در سبک زندگی اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و با استفاده از آن می توانیم گام های موثری را در پیشبرد اهداف نظام اسلامی برداریم.

فرماندار شهرستان نیمروز بیان کرد:سیاسی کاری در خصوص تحقق این فریضه مهم الهی اشتباه است و لذا باید از آن بشدت اجتناب کرد.

طاهری گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب مهم است که سایر واجبات به وسیله آن احیا می شود و لذا همه در قبال آن مسوول هستیم.

فرماندار شهرستان نیمروز واقع در سیستان، اظهار داشت: با تحقق امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از آسیبب و ناهنجاری ها مرتفع می شود که این یکی از ظرفیت های بسیار خوب این فریضه الهی است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن این فریضه در بین آحاد مردم افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر اول باید ابتدا از مسوولان شروع شود و بعد از مردم و ارباب رجوع انتظار اجرای آن را داشت.

به گفته وی خدمت به مردم نباید تنها به ساعت اداری خلاصه شود بلکه باید در هر لحظه خدمتگزار مردم بود.

طاهری تاکید کرد: جلسات باید به موقع تشکیل شوند و برگزاری جلسات و ساختار تشکیلاتی ادارات نباید تنها قائل به یک شخص باشند به طوری که اگر آن شخص نبود جلسه برگزار نشود.

وی اظهار کرد: همه دستگاه ها باید در جهت تغییر رفتارها، راهکار ارائه دهند و ما وظیفه داریم این راهکارها را ترویج دهیم.

فرماندار شهرستان نیمروز در پایان افزود: فلسفه وجودی این جلسه ارائه راهکارها برای تقویت این فریضه مهم و ترویج و توسعه تذکر لسانی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان نیمروز یکی از پنج شهرستان حوزه سیستان است که در فاصله ۲۳۰ کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان وقع شده است.

کد خبر 2511182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha