۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۳۶

۱۱۰ میلیون تومان کتاب از سوی اهالی خراسان شمالی اهدا شد

۱۱۰ میلیون تومان کتاب از سوی اهالی خراسان شمالی اهدا شد

بجنورد- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در سال جاری حدود ۱۱۰ میلیون تومان کتاب از منابع مختلف به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی سه شنبه شب در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان شمالی اظهار کرد: توجه به کتابخانه های عمومی در جامعه رو به همگانی شدن است.

وی اضافه کرد: امروزه مطالبات مردم برای کتابخوانی افزایش پیدا کرده و این مطالبات مسئولیت دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی را برای ارتقای وضعیت کتابخوانی افزایش داده است.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید استان افزود: یکی از بزرگترین مسئولیت های اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان وصل کردن این حلقه به همدیگر و آشنا ساختن خیرین با کتابخانه سازی است.

رحیمی گفت: بزرگترین کتابخانه های کشور به همت خیرین به منظور توجه به فرهنگ کتابخوانی ساخته شده و این نشان دهنده آن است که در مقطعی از تاریخ به خیرین کتابخانه ساز کم توجهی شده است.

وی در ادامه افزود: مردم خراسان شمالی از نظر امانت کتاب در رتبه ششم کشور قرار دارند و از هر ۱۰۰ نفر ۸۸ نفر کتاب امانت می گیرند.

رحیمی اضافه کرد: در سال جاری ۱۱۰ میلیون تومان کتب اهدایی به اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی رسید که ۲۷ میلیون تومان از این کتاب ها با پیگیری های استاندار از مرکز به کتابخانه های عمومی اهدا شد و در مجموع نیز ۱۸ هزار نسخه کتاب به انجمن خیرین کتابخانه ساز اهدا شده است.

وی با بیان این که با ورود خیرین در امر کتابخانه سازی بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع می شود، گفت: توجه به اهداگران کتاب باعث اقبال به جامعه خیرین خواهد شد و کتابخانه ها از یک نیروی بالقوه بهره مند خواهند شد.

رجبعلی اسعدی، نایب رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ادبیات رسانه ای نیاز آموزشی مدیران است.

وی افزود: رسانه ها نقش انتقال مفاهیم را دارند و ما باید از این ظرفیت به نحو احسن برای خبر و اطلاع رسانی در حوزه خیرین کتابخانه سازی استفاده کنیم.

اسعدی ادامه داد: مناطق محروم نیازمند توجه خیرین است و برخی از خیرین مایل به کارهای عمرانی در منطقه خودشان هستند که نیاز هست از ظرفیت خیرین برای همان منطقه استفاده شود.

وی اظهار داشت: به منظور ارتباط بهتر بین مسئولان و متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی لازم است اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان شمالی در جلسات انجمن و نهضت مطالعه مفید شرکت داشته باشند.

اسعدی افزود: رسانه های بومی باید برای ارزش گذاری کار خیر و کتابخانه سازی با اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز و خیرین ارتباط داشته باشند و از اقدامات انجام شده را در راستای ترویج این امر خیر به اطلاع مردم برسانند.

کد خبر 2511221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha