۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸

خان مرادی:

۱۴ نماد نوروزی در شهر زنجان نصب می شود

۱۴ نماد نوروزی در شهر زنجان نصب می شود

زنجان- مدير زيباسازی شهرداری زنجان گفت: امسال هفت، هفت سين و ۱۴ المان نوروزی در سطح شهر زنجان مستقر می شوند.

سجاد خان مرادی  در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همزمان با فرارسیدن سال نو هفت سین ها و المان های نوروزی متناسب با فرهنگ، سنت و صنایع دستی زنجان توسط هنرمندان ساخته  می شوند و توسط شهرداری نصب می گردد.

وی  اظهار کرد: «تكم خوانی» كه یكی از رسوم  مردم زنجان  است در قالب المان «تكم» برای نصب در میدان تربیت، گلاب ریز مسی برای نصب در كمربندی جنوبی، گلدان خوشه های گندم در میدان بسیج، دار قالی، پرواز پرستوها و تنگ بزرگ ماهی  نیز در نقاطی دیگر از شهر نصب خواهد شد.

مدیر زیبا سازی شهرداری زنجان ادامه داد: المان حضرت فاطمه الزهرا(س) به مناسبت  تقارن نوروز با  ایام فاطمیه، قاب عكس  با لباس محلی، پازل نوروزتان پیروز، خودروهای قدیمی نقاشی شده به شكل هفت سین، اسب های گلدان به دوش و المان مسگر  نیز از دیگر المان های است كه در سطح شهر نصب می شوند.

خان مرادی  رنگ آمیزی جداول و پل ها و نصب لمپوست های استقبال و خیر مقدم مسافران نوروزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت:  این هفته از مجسمه شیخ اشراق در بلوار اشراق رونمایی می شود.

وی خاطر نشان كرد: شیوه نامه تبلیغات شهری زنجان ابلاغ شده و از ابتدایی سال ۹۴ اجرایی می شود.

به گفته خان مرادی در شیوه نامه تبلیغات شهری، ساماندهی تابلوها و جانمایی بیلبوردها همچنین صدور مجوز های تبلیغات شهری مد نظر بوده است.

کد خبر 2511536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha