۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۲۲

حجت الاسلام خاتمی:

فرهنگ بهره برداری از آب در استان زنجان اصلاح شود

فرهنگ بهره برداری از آب در استان زنجان اصلاح شود

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اذعان به اینکه وضعیت بهره برداری و مصرف آب در استان مطلوب نیست گفت: فرهنگ بهره برداری از آب در استان زنجان باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی  ظهر پنج شنبه در جلسه دیدار با مسئولان اداراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  افزود: طبق آمار ارائه شده توسط مسئولان در حال حاضر ۱۱ هزار چاه مجاز  در استان زنجان وجود دارذ و ۷ هزار و ۳۰۰ چاه غیرمجاز در زنجان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بیشتر موارد ۲ برابر ظرفیت چاههای مجاز آب برداشت می‌شود که این امر موجب پائین آمدن سطح آب سفره های زیر زمینی شده است.

حجت الاسلام خاتمی  با بیان اینکه  مدیریت و حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و ملی باید به دست مردم سپرده شود افزود: ارائه الگوی کشت مناسب و رعایت مزیت نسبی سبب حفظ منابع طبیعی می‌شود در نتیجه کارشناسان و مسئولان ذیربط باید آگاهی‌های لازم به منظور حفظ منابع آبی و خاکی را به کشاورزان و بهره برداران ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: دستگاه های متولی باید این تفکر را که صاحبان اصلی اراضی ملی مختص به عده‌ای قلیل و بومی که تنها به دلیل انجام زراعت و کشت چندین ساله خود را مالک آن اراضی دانسته و به هیچ وجه حاضر به بازگرداندن آن به بیت المال نیستند را با ارائه دلایل قانونی تغییر دهند.

حجت الاسلام خاتمی افزود: اعزام سفیران انفال به مناطق مختلف، اقدام ویژه‌ای است که در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی توسط مردم انجام شده است.

کد خبر 2512276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha