۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

اخبار نماز جمعه شهرستان های خراسان شمالی/

مسئولان از میدان داری محکومان فتنه ممانعت کنند

مسئولان از میدان داری محکومان فتنه ممانعت کنند

بجنورد- لزوم ممانعت از میدان داری محکومان فتنه و افراد منتسب به آنها، سیاه بازی نتانیاهو در کنگره آمریکا و لزوم هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران و ... از مهمترین عناوین خطبه های نماز جمعه این استان است.

به گزارش خبرگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان فاروج، با اشاره به دعوت اخیر از فائزه هاشمی برای سخنرانی در خراسان شمالی که با مخالفت ها و تجمع معترضان لغو شد، اظهار کرد: ما مخالف فعالیتهای حزبی و جناحی و گروهی که در چهار چوب قانون و رعایت اصول مسلم نظام باشد نیستیم اما با این مخالفیم که کسانی که در این کشور مرتکب جرم شده اند و سابقه محکومیت کیفری دارند بیایند و میدان دار بشوند.

وی اضافه کرد: چرا برخی بدون ملاحظه چارچوب های نظام میدان دار بریده شده های از نظام اسلامی و فتنه گران هستند، حال این فرد یا افراد منتسب به هر کس یا اشخاصی باشند فرقی نمی کند.

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: لذا مسئولان استانی نگذارند برخی  افراد فتنه گر با حضورشان امنیت و آرامش استان ما را مخدوش کنند چرا که بعضی ها اساسا دنبال تنش و فتنه گری هستند والا در میان اصحاب و یارانشان افراد متعادل و غیرتندرویی هستند که می شود از وجود آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا در چند سال گذشته ده ها جلسه با حضور این افراد در استان برگزار شده است و نباید فضای استان را متشنج کنیم که یقینا این در دراز مدت به ضرر استان تمام می شود.

خطیب نماز جمعه فاروج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم پیروزی های رزمندگان عراق و سوریه در مبارزه با داعش، اظهار کرد: همه مسلمانان باید دراین مبارزه به مردم عراق و سوریه کمک کنند.

به گفته حجت الاسلام قلیزاده رزمندگان عراق و سوریه دفاع مقدس مردم ایران را الگوی خودشان قرار داده اند و اگر به همین صورت ادامه بدهند یقینا پیروز خواهند بود.

سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا سیاه بازی بود

امام جمعه اسفراین نی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان، بعد از دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) خلاصه همه خوبی ها است و همگان باید برای الگوبرداری از ایشان همت کنند.

حجت الاسلام قدیر محمدیان افزود: وجود فاطمه زهرا(س) سراسر ایمان بود تا آنجا که این ایمان در تمام اعضا و جوارحش نفوذ کرده بود.

وی با اشاره به چرایی عدم اجازه برای شرکت در تشییع جنازه حضرت، اظهار کرد: مردم در عرصه های گوناگون بی وفایی به پیمان خویش را جلوه داده بودند و حق حقیقی بزرگواران را تضییع کردند در نتیجه  حضرت زهرا(س) این تصمیم را گرفت.

حجت الاسلام محمدیان با مرور ویژگی های دخت نبی مکرم اسلام(ص)، افزود: ولایت مداری محض یکی از خصوصیات ویژه حضرت زهرا(س) بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونستی در کنگره آمریکا، این حرکت را سیاه بازی خواند و تصریح کرد: سخنان نتانیاهو نشان دهنده تمایل آنان به توافق بود که این به ضرر ماست و فعالان دستگاه دیپلماسی باید به حقوق ملت ایران توجه کنند.

حجت الاسلام محمدیان همچنین ضمن تقدیر از اقدام زمان شناسانه مردم استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به سفر یک فتنه گر به استان عنوان کرد: دعوت از یک زن تابلودار محکوم به حبس در رابطه با فتنه ۸۸ به معنای تقویت فتنه گران و اردوگاه فتنه گران است.

وی ضمن هشدار به مسئولان دانشگاهی و سیاسی استانی و شهرستانی گفت: شهر شهیدان ما جای منافقین نیست و فتنه گران باید بدانند نهضت ما ولایی بوده و ولایی خواهد ماند.

کد خبر 2512561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha